مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار منطقه ۱۲ خبر داد:

ساخت دروازه برای پایتخت

عصر ساختمان- معاون شهردار منطقه ۱۲ گفت: ساخت دروازه های قدیمی تهران در راستای بازگشت هویت به قلب تاریخی تهران و طرح ارتقاء کیفیت زندگی در محدوده ی این منطقه بوده و هم اکنون جانمایی دو دروازه عبدالعظیم و غار آن انجام و در مرحله ساخت قرار دارد.

ساخت دروازه برای پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، آرش منظم معاون شهردار منطقه 12 با اشاره به پیشرفت 30 درصدی دروازه عبدالظیم ادامه داد: در حال حاضر اسلکت فلزی این دروازه نصب شده و اسلکت فلزی دوازه غار  نیز آخرین مراحل ساخت خود را در کارخانه طی می کند.

    معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه طراحی این دو دروازه به گونه ای است که باید اسکلت فلزی آن در کارخانه ساخته شود ؛ بیان کرد: با توجه به اینکه اسکلت دروازه ها نیاز به جوش های نفوذی زیادی داشت ؛ باید مراحل ساخت آن در کارخانه انجام می شد و ساخت همزمان آن در محل جانمایی شده ممکن نبود.

    به گفته وی؛  مصالح به کار برده شده برای ساخت این دو دروازه قدیمی دقیقا مطابق با آنچه در تاریخ ذکر شده ؛ بوده و بیشتر از آجر و کاشی در ساخت آن استفاده شده است.

    منظم یادآور شد: تلاش می کنیم تا در اوایل خرداد 96 این دو دروازه تکمیل و به بهره برداری برسد.

    وی درباره ساخت دروازه دولت به عنوان سومین دروازه مهم تهران قدیم تاکید کرد: اجرای عملیات عمرانی و ساخت دروازه دولت ، منوط به مشخص شدن نتایج مطالعات در حال انجام خواهد بود ، با توجه به اینکه سازه دروازه روی ایستگاه مترو دروازه دولت قرار می گیرد ، مطالعات سازه ای پیچیده ای دارد و اگر به این نتیجه برسیم که ساخت این دروازه امکان پذیر است ؛ عملیات عمرانی آن نیز شروع خواهد شد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 12 تهران در پاسخ به این سوال که آیا سایر دروازه های تهران قدیم که در این محدوده وجود داشته اند نیز ساخته خواهند شد ؛ گفت : برای ساخت مابقی دروازه های تهران قدیم جانمایی ها و مطالعات اولیه در حال انجام است.

    به گفته آرش منظم ؛ در گام نخست دروازه هایی از تهران قدیم ساخته خواهند شد که از نظر موقعیت مکانی مشکل رفع معارض نداشته باشند و بدون هیچ تملکی بتوانیم آنها را بسازیم.

    وی درمورد پیشرفت فیزیکی دروازه غار نیز توضیح داد: این دروازه نیز اکنون پیشرفت 20 درصدی دارد.

    معاون شهردار منطقه 12 با بیان اینکه در گذشته ماهیت دروازه های قدیمی شهر تهران ، محل عبور و مرور مردم و سکنه بوده است ؛ گفت: اکنون نیز این دروازه ها ماهیت عبوری خود را خواهند داشت ، با این تفاوت که دروازه غار در ورودی بوستان هرندی قرار گرفته و به عنوان یک سمبل و نمادی از تهران قدیم ، ورودی بوستان زندگی خواهد بود ، همچنین محل قدیمی دروازه عبدالظیم نیز در ابتدای ورودی بوستان شوش قرار گرفته که سر در این بوستان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو