مدیران خودروعصر اعتبار

امانی:

تفریغ بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر تصویب شد

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران گفت: تفریغ بودجه شهرداری برابر قانون صرفا به تطبیق عملکرد شهرداری با بودجه مصوب در چارچوب مناطق ۲۲ گانه و واحدهای ستادی رسیدگی می‌کند.

تفریغ بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران  با اشاره به اظهار نظر مثبت حسابرس مستقل و رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر در خصوص تفریغ بودجه شهرداری اظهار داشت: کسب اضافه درآمد شهرداری یک نکته مثبت است که در تبصره بیست و هفت، بند ج مصوبه بودجه سال 94 شهرداری تهران مجوز هزینه کرد آن داده شده که حسابرس مستقل به درستی به آن اشاره کرده و این درآمد مازاد صرفا در حوزه صدور پروانه و شهرسازی نبوده، بلکه هم در بخش نقد و هم غیر نقد افزایش درآمد وجود داشته است.

    معاون شهردار تهران در خصوص اشکال دیگری که توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد، گفت: تفریغ بودجه شهرداری برابر استانداردهای حسابرسی و قانون صرفا به تطبیق عملکرد شهرداری با بودجه مصوب در چارچوب مناطق 22 گانه و واحدهای ستادی رسیدگی می‌کند و هیچ‌گاه در گذشته نیز در تفریغ بودجه عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری درج نشده است.

    وی گفت: حسابرسی صرفا بر اساس خوداظهاری شهرداری انجام نمی‌شود، بلکه حسابرس مستقل در هر مورد مدارک و مستندات را از شهرداری دریافت و آن‌ها را بررسی می‌کند و به اصطلاح راستی آزمایی انجام می‌دهد. به عنوان نمونه گزارش حسابرسی در مرحله اول (پیش نویس) بندهای زیادی دارد اما وقتی مدارک و مستندات ارایه شده را بررسی و تطبیق می‌دهد، بندها کاهش می‌یابد.

    معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا در مورد عملکرد مقداری و ریالی گفت: تفریغ بودجه شهرداری استانداردهایی دارد که توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‌شود و عملکرد مقداری در استانداردهای تفریغ بودجه پیش‌بینی نشده است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به موضوع وام‌های دریافتی شهرداری که هنگام بررسی تفریغ بودجه سال 94 توسط یکی از اعضای شورا ایراد گرفته شده بود، گفت: ما هم در ردیف‌های بودجه و هم در تبصره‌ها مجوز دریافت وام داشته‌ایم. 600 میلیارد تومان در ردیف بودجه و بیش از 8 هزار میلیارد تومان در تبصره بودجه مجوز داشته‌ایم، در حالی‌که عملکرد ما در سال 94 تنها 2 هزار میلیارد تومان بوده است، ضمن اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که استفاده از فرصت دریافت وام برای شهرداری‌ها یک نکته مثبت مدیریتی تلقی شده و ضمن تسریع در اتمام پروژه‌های شهر کاهش هزینه را هم به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو