مدیران خودروعصر اعتبار

نجار:

فرونشست های تهران نگران کننده است

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت :اگر یک درصد درامد حاصل شده از ساختمان پلاسکو را بهره بردار خرج ساختمان می کرد،این حادثه هیچ وقت رخ نمی داد.

فرونشست های تهران نگران کننده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران با تاکید بر تاثیرات آبشاری مخاطره و تشدید بحران صبح امروز با سخنرانی رییس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز بکار کرد.

    اسماعیل نجار معاون وزیر کشور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: هر روز شاهد حوادث گوناگونی در کشوریم گرچه دائما به سمت مطلوب پیش می رویم و از حوادث درس گرفته و گام های بلندی برداشته ایم اما نسبت به تعداد و نوع حوادث در کشور عقبتریم.

    وی با اشاره به روند تکمیل چرخه مدیریت بحران در کشور افزود: آیین‌نامه 2800 بعد از زلزله رودبار و منجیل در سال 1369 اهمیت و جایگاه ویژه یافت و مورد توجه عموم قرار گرفت و پس از آن حادثه دلخراش زلزله بم منجر به تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور گردید که پس از طی دوره آزمایشی و تمدید آن برای تصویب نهایی در انتظار رای نمایندگان خانه ملت است.

    نجار تصریح کرد: از جمله حوادث مبتلابه در کشور یکی فرونشست زمین بویژه در تهران است که به نگرانی عمده دست اندرکاران مدیریت بحران تبدیل شده و دیگری گردوغبار که به تعبیر بنده یک "ابر بحران" با ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است راهبرد ما در مدیریت بحران کشور نگاه فرابخشی و ریسک محور به مساله و یافتن راه حل آن است.

    عضو هیات رییسه هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران درباره حادثه تلخ و ناگوار پلاسکو گفت:  به دلیل شهادت 16 تن از آتش نشانان قهرمان از بعد محلی به ملی و حتی بین المللی تبدیل شد. ساختمان 53 ساله ای که با بهره برداری و تغییر کاربری غیر اصولی در این سال ها که می توانست با صرف یک در صد از درآمد بهره برداران جهت ایمنی، علاوه بر جلوگیری از فاجعه نسبت به ادامه حیات اقتصادی و تولید از تحمل این خسارت عظیم جلوگیری شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بارمرده تحمیل شده به این ساختمان، دپو اجناس در راهرو ها و عدم امکان تردد به صورت انفرادی، نداشتن پله اضطراری و... در تبدیل حادثه به فاجعه موثر بوده است.

    نجار در ادامه سخنانش تصریح کرد: اما سوال این است که آیا حاثه دیگری از این دست نخواهیم داشت؟ البته باید از این حادثه درس بگیریم و با تقویت سیستم آلارم و هشدار سریع برای تمامی افراد توانمند و کم توان و با بکار گیری دانش و خرد جمعی خود را در برابر حوادث ایمن سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار