مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت ساخت در و پنجره‌های حرم‌های مطهر امامین جوادین (ع) و امامزاده سیدمحمد (ع)

عصر ساختمان- ساخت پنجره‌های حرم‌های مطهر امامین جوادین (ع) توسط مردم کوار و قلمزنی درهای حرم امامزاده سیدمحمد (ع) هم توسط مردم استان البرز در حال انجام است.

آخرین وضعیت ساخت در و پنجره‌های حرم‌های مطهر امامین جوادین (ع) و امامزاده سیدمحمد (ع)
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ساخت پنجره‌های حرم‌های مطهر امامین جوادین (ع) توسط مردم کوار و قلمزنی درهای حرم امامزاده سیدمحمد (ع) هم توسط مردم استان البرز در حال انجام است.

    اسکندر قاسمی با بیان اینکه مردم کوار از سال‌های گذشته تا به امروز مشارکت خوبی در عرصه بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه داشته‌اند گفت: ساخت درهای حرم مطهر امام حسین (ع) و مشارکت در ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) از اقدامات ماندگار مردم شهرستان کوار در این عرصه است و امیدوارم در سال جدید هم این مشارکت‌ها ادامه داشته باشد.

    رئیس ستاد عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه بازسازی عتبات عالیات هم اکنون به مرحله توسعه رسیده است، افزود: این اقدامات با توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) و ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) آغاز و هم اکنون با احداث صحن های مطهر در تمامی حرم ها ادامه پیدا کرده است.

    حجت الاسلام آقایی امام جمعه کوار در پایان با اشاره به پتاسیل بالای مردم در این امر مقدس از اهدا نذورات مردم برای ساخت یک پنجره چوبی حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) و پنجاه متر از صحن مطهر حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت : انشاالله با اهدا هزینه ساخت این 2 اقدام مطهر که به نام مردم ولایتمدار شهرستان کوار ساخته و تقدیم آستان مقدس امام علی (ع) و امامین جوادیین (ع) خواهد شد برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار شهرستان کوار ثبت  خواهد شد.

    قلمزنی درهای حرم امامزاده سیدمحمد (ع) در البرز

    سلیمان شکری گفت: پیش از این ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر (ع) از محل نذورات مردم استان البرز طی 4 سال ساخته و در کنار مضجع مطهر امام حسین (ع) به عنوان یادگاری مردم این استان نصب شد.

     

    وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت 6 در از درهای حرم امامزاده سید محمد در شهر بلد که حدفاصل کاظمین تا سامرا ( 50 کیلومتری شرق سامرا) واقع شده در حال انجام است.

    وی گفت: آقا سید محمد (ع) که فرزند ارشد امام هادی (ع) هستند در بین مردم عراق دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

    شکری با بیان اینکه مرحله ساخت قسمت چوبی این درها به اتمام رسیده، افزود: یک خیر متقبل ساخت سازه چوبی این 6 در شد و اکنون در مرحله قلمزنی این درها هستیم که توسط هنرمندان اصفهانی این کار انجام می‌شود.

     

    وی اضافه کرد: اکنون ساخت این درها در مرحله قلمزنی و پس از آن مینا کاری، آب کاری طلا و نقره انجام می‌شود.

    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز بیان داشت که ساخت این درها 18 ماه زمان می‌برد که بر اساس پیش‌بینی های انجام شده تا شهریور ماه سال آینده ساخت آنها به پایان خواهد رسید.

    وی گفت: ساخت تعدادی از این درها به دیگر شهرستان‌های استان البرز واگذار شده است.

    برای ساخت این درها ، 300 کیلوگرم مس، مقدار اندکی طلای 5 میکرون، 2 کیلوگرم نقره 15 میکرون، 2 متر مکعب چوب ساج، 150 کیلوگرم استیل و 8مترمربع شیشه به کار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی