مدیران خودروعصر اعتبار

نجار خبر داد:

ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: توجه به رویکرد علمی و فرهنگ‌سازی گسترده مدیریت سوانح طبیعی در کشور با آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد انگیزه در میان علاقمندان به این رشته تحصیلی از اهداف این برنامه ملی است.

ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، اسماعیل نجار درباره طرح مشترک با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، اظهار داشت: طرح ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح با عنایت ویژه مقام عالی وزارت کشور در جلسه 23 بهمن ماه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.
    وی گفت: وزیر کشور طی مکاتبه با وزیر علوم، از وی خواسته است تا با توجه به امکان بروز حوادث مختلف در کشور و همچنین حفظ آمادگی و نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و مدیریت بحران، نسبت به عملیاتی‌ کردن مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اقدام کنند.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه به لحاظ پتانسیل وقوع سوانح طبیعی کشور ایران جزو 10 کشور اول جهان است گستردگی و تنوع وقوع این سوانح همواره کشور را با مشکلات متعددی همچون خسارات جانی، مالی و روانی مواجه نموده است.
    معاون وزیر کشور افزود: تمام دستاوردها، سیاست‌های جهانی و نتایج بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده نشانگر تغییر نگرش جهانی در زمینه سوانح طبیعی از رویکرد "پاسخ محور" به رویکرد "ریسک محور" می باشد که اهمیت این موضوع را ابلاغ سیاستهای کلی رهبری در زمینه پیشگیری و آموزش مصوب سال 84 و نقشه جامع علمی کشور در بخش "اولویت ب" علم و فناوری با طرح موضوعات پیش‌بینی و مقابله با زلزله و سیل اجتنا‌ناپذیر نموده است.

    نجار تصریح کرد: یکی از ضرورت‌ها برای تغییر این نگرش در کشور وجود نیروی متخصص و کادر مجرب برای آموزش دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می‌باشد.

    وی افزود: از آنجا که هم اکنون در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور مقطع دکتری در رشته مدیریت سوانح طبیعی ارائه نمی‌گردد و بستر لازم برای ارتقای سطح علمی کشور در این زمینه وجود ندارد و از طرفی نیز علاقه‌مندان این رشته پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناگزیر باید در سایر گرایش‌ها ادامه تحصیل دهند، سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران مقدمات تصویب و اجرای آن را فراهم آورد.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، تأکید، کرد: امیدواریم با تربیت دانش‌ آموختگان این رشته و توسعه نیروهای متخصص در حوزه مدیریت بحران شاهد رویکرد هر چه بیشتر علمی در این حوزه و کاهش اثرات حوادث طبیعی و خسارات ناشی از آن در کشور باشیم.

    بر اساس این گزارش پیش از این با تشکیل کمیته تصمیم‌گیری در نشست وزارت علوم، درس مدیریت بحران مورد تأیید واقع شد و از نیمسال دوم تحصیلی سال جاری به عنوان یکی از دروس اختیاری دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار