مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اتصال ۵۲حلقه بزرگراهی ناپیوسته ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش بزرگراه‌ها ۵۲ حلقه ناپیوسته وجود دارد که هزینه تکمیل واتصال آنها بهم، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اتصال ۵۲حلقه بزرگراهی ناپیوسته ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی افزود: پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران- شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند و وزارت راه و شهرسازی دخالتی در انتخاب آنها نداشت زیرا بنیاد مستضعفان مسئول انتخاب پیمانکاران آزادراه شمال است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره انتخاب پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران- شمال گفت: تمام پیمانکار قطعه 2 از طریق فراخوان عمومی و ارزیابی‌های فنی انتخاب شده‌اند.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال بسیار مطلوب است و سال آینده این قطعه زیر بار ترافیک می‌رود اظهار داشت:  پیمانکار آزادراه تهران – شمال بنیاد مستضعفان است و شرکت آزادراه تهران – شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان است وظیفه انتخاب پیمانکار را دارد و ما به بنیاد اطمینان داریم که بهترین پیمانکار را انتخاب می‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت پروژه های کریدورهای بین المللی گفت:چند کریدور بین‌المللی تعریف شده که ساخت این پروژه‌ها در اولویت هستند و عموماً‌ پروژه‌های مهم هم در مسیر این کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی قرار گرفته اند اما مشکل اساسی در بخش کریدورهای ترانزیتی و بین‌المللی حلقه‌های ناپیوسته‌ هستند و تا زمانی که این حلقه‌ها به هم متصل نشوند و پیوستگی نداشته باشند کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی کارکرد مطلوبی نخواهند داشت.

    وی با تاکید بر اینکه به طور قطع زمانی شبکه ترانزیتی خواهیم داشت که این مسیرها و حلقه‌های راهی به هم پیوسته باشند، ادامه داد: چندی پیش وزیر راه و شهرسازی ساخت چند کریدور بین‌المللی را ابلاغ کرده است که در بخش جاده‌ای ساخت و تکمیل 10 کریدور را در دستور کار قرار داده‌ایم که این پروژه‌ها اولویت بندی می‌شوند تا براساس اولویت حلقه‌های ناپیوسته شبکه راهی تکمیل شوند.

    خادمی گفت: همچنین در بخش بزرگراه‌ها 52 حلقه ناپیوسته وجود دارد که هزینه تکمیل و اتصال آنها بهم چیزی حدود 3500 میلیارد تومان برآورد شده که سریعاً در اولویت برگزاری مناقصه باید گذاشته شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین درباره استقبال سرمایه گذاران خارجی از ورود به پروژه های زیرساختی گفت: خوشبختانه در بخش پروژه های آزادراهی مذاکرات متعددی با شرکت‌ها و هیات‌های خارجی انجام شده است اما باید بپذیریم که در بخش بزرگراهی شرایط برای سرمایه‌گذاری مطلوب نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار