مدیران خودروعصر اعتبار

احداث و خریداری ۳۰ واحد مسکن مددجویی در بانه

عصر ساختمان-امسال ۳۰ واحد مسکن مددجویی در بانه احداث و خریداری شده است .

احداث و خریداری ۳۰ واحد مسکن مددجویی در بانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، جلال خلیلی در جلسه برنامه ریزی هفته نیکوکاری که در سالن جلسات فرماندار بانه برگزار شد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 80 مسکن مددجویی احداث، خریداری و تعمیر شده است.
    وی ادامه داد: برای خرید و احداث مسکن هر مددجوی کمیته امداد در شهر و روستا حدود 250 میلیون ریال کمک نقدی انجام شده است.
    وی گفت: بسیاری از مددجویان توان پرداخت کمترین وجه برای خانه دار شدن خود نداشته که با همکاری خیرین و آشنایان مددجو زمینه را برای خانه دار شدنش فراهم کردیم و زمین رایگان در اختیار آنها قرار گرفته و تمام مراحل ساخت مسکن با هماهنگی کمیته امداد انجام شده است.
    وی خاطر نشان کرد: مددجویی که مسکن و سرپناه داشته باشد صاحب دارایی و توانمندی است و بسیاری از دغدغه های مددجویان با داشتن مسکن کم می شود.
    خلیلی به اقدامات دیگر در راستای داشتن خانه ای امن برای مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تعمیر و تجهیز منازل مددجویی از 20 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال کمک نقدی پرداخت شده است.
    به گفته وی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان در روستاها که از سرویس‌های بهداشتی مناسب برخوردار نبودند با پرداخت کمک نقدی و تهیه مصالح ساختمان از سرویس بهداشتی مناسب ایجاد کرد.
    وی خودکفایی و اشتغال مددجویان را بزرگترین هدف و پروژه کمیته امداد دانست و اظهار کرد: برای اشتغال و خود کفایی مددجویان کمیته امداد 76 مورد اعتبار امدادی به مبلغ 350 میلیون ریال اعطا شده که در این راستا حدود 10 میلیارد و 300 میلیون ریال برای اشتغال مددجویان تحت کمیته امداد امام راحل پرداخت شده است.
    وی اظهار کرد: هم اکنون در بانه 50 میلیارد ریال موجودی تسهیلات داریم که از این میزان اعتبار گردش و باز پرداخت به حساب داریم که به افراد دیگر پرداخت می شود.
    رئیس کمیته امداد امام بانه افزود: در بحث اعتبار بانکی حدود 330 میلیارد ریال در قالب وام اشتغال به 225 نفر واجد شرایط که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نبودند پرداخت شده است.
    وی گفت: اعتبارات بانکی در قالب وام های اشتغال پرداخت شده در حوزه های مهارت آموزی، طرح های کارآفرینی، اشتغال پایدار، طرح ترویج در روستاها، آموزش کشاورزی و دامداری بوده که حدود یک هزار نفر در این طرح ها شرکت کردند.
    خلیلی با بیان اینکه بیش از هفت میلیارد ریال برای ازوداج جوانان تحت پوشش کمیته امداد از منابع اعتباری کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه شده است ادامه داد: امسال به 369 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام راحل 20 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
    وی ادامه داد: علاوه بر این به افرادی که توان مالی نداشتند وام بدون بهره پرداخت شده است.
    وی افزود: در بحث درمان و هزینه های پزشکی هشت میلیارد و 800 میلیون ریال تاکنون هزینه شده و برای 800 نفر بیمار و افراد زمین گیر خدمات ارائه شده است.
    این مسئول اظهار کرد: کمیته امداد امام بانه از 200 کودک که مشکل رشد دارند سه سال با اعتلای سبد غذایی حمایت می کند که بسیاری از این کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند.
    وی طرح غربالگری سالمندان را یکی دیگر از اقدامات مهم کمیته امداد امام دانست و افزود: در چند هفته اخیر 200 سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام راحل با همکاری شبکه بهداشت و درمان طرح غربالگری را انجام دادند.
    خلیلی مستمری ماهیانه امسال به مددجویان کمیته امداد را 270 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه کمک های موردی به صورت شهریه ثابت و متغییر به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند پرداخت می شود.
    وی افزود: کمیته امداد بانه هم اکنون 800 نفر حامی دارد که ماهیانه در حد توان خود به کودکان بی سرپرست کمک می کنند و هم اکنون 10 کودک که به تازگی پدر خود را از دست دادند حامی مالی ندارند که تقاضا می کنیم افرادی که توان مالی دارند از این کودکان حمایت مادی کنند.
    وی اظهار کرد: به روستاهای که به تازگی از نعمت گاز برخوردار شدند 240 بخاری و 120 آبگرم کن گازی تهیه شده و در اختیار امدد جویان قرار گرفته است.
    خلیلی برگزاری کارگاه های آموزشی را یکی دیگر از برنامه ها و خدمات کمیته امداد دانست و گفت: کلاس های مستمر در بحث مهارت های زندگی و مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
    خلیلی به همکاری سازمانهای دولتی و انجمن های مردمی در جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: بسیاری از ادارات با عناوینی با کمیته امداد امام ارتباط دارند و همکار و همفکر برنامه های کمیته امداد هستند که انتظار داریم در جشن نیکوکاری مانند همیشه همکار و همیار این نهاد باشند.
    وی خاطرنشان کرد: آیین نمادین جشن نیکوکاری در بانه روز 19 اسفند در میدان امام برگزار می شود و آیینی در مدرسه دانش برگزار می شود که کمک های نقدی با تشخیص مدیر مدرسه در بین دانش آموزان بی بضاعت تقسیم می شود.
    وی افزود: یک ایستگاه ثابت خیر در میدان امام راه اندازی می شود که خیرین برای اهدای کمک های خود به این ایستگاه مراجعه کنند.
    ترویج فرهنگ نیکوکاری سبب کاهش شکاف طبقاتی در جامعه می‌شود
    معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه نیز در این نشست گفت: احسان و نیکوکاری نقش مهمی در جامعه دارد و ترویج فرهنگ نیکوکاری سبب کاهش شکاف طبقاتی در جامعه می‌ شود.
    نژاد شهیدی افزود: با توجه به اهمیت و نقش فرهنگ نیکوکاری در جامعه باید همه نهادهای دولتی و انجمن های مردمی در برای ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه تلاش کنند.
    وی برگزاری جشن نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) را گامی در راستای اعتلای انفاق و احسان دانست و گفت: اقدامات و برنامه های کمیته امداد امام خمینی بانه در راستای کاهش فقر و کمک به نیازمندان بسیار موثر بوده و بسیاری از نیازمندان شهرستان از کمک های این سازمان با انواع مختلف بهره مند شدند که جای تقدیر است.
    وی خیرین شهرستان بانه را سرآمد استان دانست و ادامه داد: خیرین شهرستان بانه بازوان توانمند نهادهای دولتی هستند و در بخش های مختلف مدرسه سازی، بخش سلامت و مسکن نیازمندان، اقدامات ارزنده ای انجام دادند.
    شهیدی اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال کمک مردمی در هفته احسان و نیکوکاری در بانه جمع آوری شد که این مهم نشان از فرهنگ والای انفاق و نوع دوستی در میان مردم شهرستان بانه است.
    معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه بر همکاری و هماهنگی همه سازمان ها در برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن نیکوکاری تاکید کرد و افزود: باید همه سازمان های دولتی برای برگزاری باشکوه جشن نیکوکاری در بانه تلاش کنند و زمینه را برای این جشن با شکوه با حضور حداکثر کمک های مردم فراهم کنند.
    دین گریزی نشانه نا آگاهی افراد از دین است
    در ادامه جلسه امام جمعه بانه بابیان اینکه دین برنامه سعادت و رستگاری بشر است گفت: دین گریزی و گرایش به فرهنگ های بیگانه از مهمترین دغدغه های رهبران دینی و ماموستایان است که نشانه ناآگاهی افراد جامعه از دین است و آسیبی جدی برای جامعه محسوب می شود.
    ماموستا عبدالله حیدری به دین گریزی بعضی از جوانان نا آگاه اشاره کرد و افزود: عده ای ناآگاه از دین اسلام تعابیر بسیار نادرستی می کنند و دین اسلام را دین خشنونت و خشم می دانند که نشان از ناآگاهی این افراد از دین اسلام و و آموزه های ارزشمند دین کامل محمدی دارد.
    وی با اشاره به اینکه دین اسلام دین عطوفت، اخوت و نیکوکاری است و کمک به هم نوعان و نیازمندان در دین اسلام جایگاه بالایی دارد، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری به عنوان مهمترین عمل عبادی و اجتماعی در کنار دیگر وظایف دینی قرار دارد و به عنوان مهمترین وظیفه انسان ها شناخته شده است.
    وی به اهمیت انفاق و نیکوکاری در آموزه های دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در دین اسلام که کامل ترین دین است در آیات قرآن کریم و احادیث زیادی به اهمیت موضوع انفاق و نیکوکاری پرداخته شده است.
    ماموستا حیدری افزود: قرآن کریم با تعابیر گوناگون انسان های مومن و پرهیزگار را به انفاق و رسیدگی به امور فقرا و مستضعفان سفارش کرده است.
    وی تاکید کرد: احسان و نیکوکاری یک اصل ارزشمند اسلام است که اگر به آن عمل شود کارکردهای زیادی در زندگی معنوی، مادی، اجتماعی انسان ها دارد و سبب تقسیم عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود.
    جشن نیکوکاری هر ساله از 14 اسفند به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
    شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو