مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین اعلام زمان‌بندی برای آزادراه شیراز – اصفهان;

دو سال تا افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی مرکز کشور

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را به توسعه شبکه آزادراهی کشور اختصاص داده و در این چارچوب چند طرح کلان نیمه‌تمام را به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در دست ساخت دارد.

دو سال تا افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی مرکز کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در کنار برنامه‌ریزی برای تکمیل تاریخی آزادراه تهران – شمال که پس از نزدیک به 20 سال بلاتکلیفی سرانجام امکان آن را پیدا کرده تا در چارچوب یک برنامه شش ساله به‌طور کامل تکمیل شود، این وزارتخانه پروژه‌های دیگری را نیز در دستور کار دارد که یکی از مهم‌ترین آن آزادراه اصفهان به شیراز است.

    این طرح بسیار کلان که در دو فاز و در مجموع در طول 370 کیلومتر تعریف شده می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین پروژه‌های زیرساختی کشور تعریف شود، زیرا با نهایی شدن ساخت آن مسافت اصفهان به شیراز حدود 134 کیلومتر و زمان سفر میان این دو شهر 100 دقیقه کاهش می‌یابد.

    طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ساخت فاز نخست این پروژه به طول حدود 210 کیلومتر از محور سپیدان شیراز شروع و پس از عبور از مناطق تنگ خیاره، ساحل رودخانه کر، آبشار مارگون و در نهایت ایزدخواست در فاصله‌ای کوتاه این دو شهر را بهم نزدیک می‌کند.

    طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حدود 50 درصد از این فاز از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذار غیردولتی ساخته خواهد شد.

    با وجود آنکه در چند سال گذشته کار اجرایی بر روی این آزادراه مهم آغاز شده، اما به‌طور دقیق زمان بندی افتتاح آن اعلام نشده بود، موضوعی که صحبت‌های جدید معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آن به‌طور خاص اطلاعات جدید ارائه می‌کند.

    خیرالله خادمی گفته در حال حاضر فعالیت در طول تمام 200 کیلومتر آزادراه اصفهان – شیراز فعال است و در صورتی که امکان رسیدن منابع مالی و پیگیری پروژه براساس زمان‌بندی وجود داشته باشد می‌توان انتظار داشت که این طرح تا حدود دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

    این آزادراه که بناست در گام بعدی شیراز را به بوشهر متصل کند تاکنون با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا سپاه ساخته شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک می‌تواند نقش قابل توجه در کریدور شمال به جنوب کشور ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو