مدیران خودروعصر اعتبار

تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به ۱۱۱ هزار واحد کاهش یافت

عصر ساختمان- بعد از گذشت یک ماه از انتشار خبر "تردید در آمار ۱۱۷ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی" وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر را منتشر و اعلام کرد که آمار این واحدها طی ۹ ماه گذشته ۵ هزار واحد کاهش یافته است.

تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به ۱۱۱ هزار واحد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، وزارت راه و شهرسازی، براساس اطلاعات استخراج شده از آخرین وضعیت واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر از مجموع 117 هزار واحد، آمار این واحدها طی 9 ماه گذشته بیش از 5 هزار واحد کاهش یافته است.

    براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه مسکن مهر کل کشور و مقایسه جدول‌ واحدهای فاقد متقاضی در دو مقطع زمانی پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری و 9 بهمن ماه امسال، تعداد 117 هزار واحد فاقد متقاضی در اردیبهشت ماه به 111 هزار و 480 واحد کاهش یافته است.

    این بدان معناست که در مدت زمان ذکر شده برای حدود 5 هزار و 519 واحد، متقاضی جدید ثبت نام شده است.

    طبق آمار به دست آمده در حال حاضر تعداد 60 هزار و 712 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 9 هزار و 484 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 41 هزار و 284 واحد در شهرهای جدید فاقد متقاضی اعلام شده‌اند.

    همچنین بر اساس جدول تعداد واحدهای فاقد متقاضی بر اساس تفکیکی نوع طرح‌ها نیز تعداد 68 هزار و 309 واحد با قرارداد سه‌جانبه، 27 هزار و 315 واحد جزو طرح‌های تعاونی، 15 هزار و 466 واحد با قرارداد خودمالک و 390 واحد در بافت فرسوده هم‌اکنون فاقد متقاضی گزارش شده‌اند.

    در چهارم بهمن ماه سال جاری گزارشی تحت عنوان "تردید در آمار 117 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی منتشر شد".

    بر اساس این گزارش، آمارهای ارائه شده و تاکید آن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای دادن آمار واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی که گفته شده تعداد آن 117 هزار واحد مسکونی است تا حدودی شک برانگیز است چرا که این واحدها در شهرهایی احداث شده که فاقد متقاضی بودن آن چندان تعجب آور نیست و واحدهای خودمالکی نیز به این واحدها اضافه شده است.

    به عنوان مثال واحدهایی در شهر سلفچگان و دهلران احداث شده که بیش از ظرفیت و تقاضای منطقه بوده و نبود تقاضا چندان نمی تواند تعجب آور باشد،اما نکته مهم آن این است که احتساب آمار واحدهای خودمالکی نیز در کنار سایر واحدهای مسکن مهر 99 ساله نیز باعث شده آمار به 117 هزار واحد برسد.

    اطلاعات کامل تعداد واحدهای فاقد متقاضی براساس استان، شهر و نوع طرح‌ها در قالب سه جدول گردآوردی شده که جزئیات آن به بدین شرح  است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار