مدیران خودروعصر اعتبار

۹۳ درصد حریق ها در ساختمان های زیر ۶ طبقه/ ۵ منطقه پر خطر تهران معرفی شدند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شناسایى ۷ هزار و ۲۵۵ نقطه پرخطر در پایتخت خبرداد.

۹۳ درصد حریق ها در ساختمان های زیر ۶ طبقه/ ۵ منطقه پر خطر تهران معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، سعید شریف زاده در خصوص ارایه و اجرای طرح لایحه اماکن پرخطر و مجتمع های تجاری و مسکونی در شهر تهران که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران نیز رسیده است، گفت: طرحی درخصوص بازرسی و ایمنی اماکن پرخطر در شهر تهران اجرایی شد که در همین راستا در 2 سال اخیر قریب به 7 هزار و 255 نقطه در شهر تهران را شناسایی و بازدید کردیم.

    وی با تاکید بر اینکه رونوشت این طرح نیز به وزارت کار و دیگر مقامات قانونى ارسال شده که متاسفانه کمتر از یک درصد این اماکن هم ایمن سازی نشده اند، ادامه داد: چراکه طرح مذکور الزام قانونی برای شهروندانی که ساختمان های خود را براساس این قانون ایمن کنند، نداشته چراکه در این باره ضمانت اجرایی نداریم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه به دلیل عدم ضمانت اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی در رابطه با ایمن سازی محل سکونت خود تمکین نمی کنند، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مکلف شدیم که اماکن پرخطر هر سال، اماکن میان خطر 3 سال و کم خطر هر 10 سال یک بار در بازه زمانی مشخص مورد بازدید قرار گیرند.

    وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر حجم پراکندگی ها و فراوانی زیاد است و اگر بخواهیم هر سال از همه اماکن بازدید کنیم هزینه زیادی در بر خواهد داشت، تصریح کرد: طرح لایحه مکان های پرخطر و مجتمع های تجاری و مسکونی در شهر تهران تصویب و ابلاغ شده است، این طرح در فرمانداری تهران نیز پس از بررسى مورد تایید قرار گرفته است.

    شریف زاده در پاسخ به این سوال که عمده مناطق پر خطر شهر تهران چه مناطقی هستند، تصریح کرد: یک سری از مناطق همچون مناطق که 11 و 12 تجاری هستند، مناطقی مانند مناطق 4 و 17 که صنعتی هستند و نیز منطقه 18 به دلیل شرایطش بیشتر سهم را در پرخطر بودن مناطق پایتخت دارند. متاسفانه این مناطق در محدوده پرتراکم شهر واقع شده اند که در صورت بروز خطر ممکن است اماکن مجاور خود را نیز تحت تاثیر قرار دهند و در صورت بروز حادثه باعث مصدومیت و ضررمالی نیز خواهند شد.

    وی با تاکید بر اینکه براساس لایحه شورای اسلامی شهر تهران ساختمان های زیر 5 طبقه هم مشمول این طرح هستند، افزود: البته ساختمان های بلند مرتبه براساس قوانین پایان کار خوشبختانه از شرایط نسبتا مناسبی برخوردار هستند.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمهیدات ایمنی در ساختمان ها به 2 بخش تقسیم می شود، اظهار کرد: این تمهیدات شامل بخش فعال و بخش غیرفعال است.

    شریف زاده با بیان اینکه 90 تا 93 درصد حریق های ساختمانی در ساختمان های زیر 6 طبقه به دلیل تراکم جمعیت اتفاق می افتد، گفت: عمده این ساختمان ها واحدهای 40 تا 60 متری دارند و این در حالیست که به دلیل ناایمن بودن نمی توانیم یک ساختمان مسکونی را پلمپ کنیم. همچنین مراکز تجاری همانند کارگاه های خدماتی، فنی و تولیدی نیز کارگاه به حساب می آیند که از شرایط بسیار نامناسبى برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو