مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از واحد های مسکونی خالی در اصفهان، بخشی از نیاز اقامتی گردشگران را برطرف می کند

عصر ساختمان- رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی خالی به مراکز اقامتی در استان اصفهان می‌تواند بخشی از نیاز اقامتی گردشگران را پاسخگو باشد.

استفاده از واحد های مسکونی خالی در اصفهان، بخشی از نیاز اقامتی گردشگران را برطرف می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمدرضا رجالی در پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: 140 هزار واحد مسکونی خالی در استان اصفهان وجود دارد که با بهره بردن از آنها می توان کمبود محل های اقامتی و هتل ها را در اصفهان جبران کرد.
    وی اضافه کرد: فعالان صنعت ساختمان در رکود فعلی مسکن می‌توانند فرصتی برای ایجاد زیرساخت گردشگری ایجاد کنند و از واحدهای مسکونی چندین طبقه برای اسکان گردشگران بهره ببرند.
    رجالی تصویب طرحی در رابطه با صدور مجوز برای تغییر کاربری موقت واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی را پیشنهاد کرد و گفت: مصوبه پیشین شورای شهر اصفهان برای صفر شدن هزینه پروانه ساخت هتل و مراکز گردشگری اقدامی ارزشمند برای رونق هتل‌سازی به شمار می‌آید.
    وی اظهار کرد: همدلی و هماهنگی بخش‌های مختلف استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و غیره می‌تواند صنعت گردشگری اصفهان را متحول سازد و زمینه رشد اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری را فراهم آورد.
    رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان از نهایی شدن انتخاب برند بین‌المللی اصفهان خبر داد و گفت: برند اصفهان پس از ارائه طرح‌ها و شعارهای مختلف و برخی نظرسنجی های داخلی و خارجی، در هفته اصفهان رونمایی می‌شود.
    برند گردشگری اصفهان، نشان و نماد این شهر تاریخی و فرهنگی در زمینه گردشگری است و در بردارنده ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و صنایع مختلف شهر است.
    سوم اردیبهشت از سوی مسوولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
    مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و برنامه‌های حوزه گردشگری شهرداری اصفهان گفت: در برنامه اصفهان 1400 نقش شهرداری به‌عنوان سازمان عمومی شهر مشخص و تبیین شده است.
    سعید فردانی گردشگری را اولویت سوم برنامه راهبردی اصفهان 1400 برشمرد و افزود: اعتلای هویت و ایجاد یک تصویر ملی از اصفهان، ارتقای خلاقیت و سرزندگی در فضاهای شهری، افزایش بهره وری ر مدیریت منابع سرمایه‌های سازمانی و توسعه متعادل و متوازن شهر و بهبود خدمات ازجمله بخش‌های برنامه راهبردی شهرداری در اصفهان 1400 است .
    وی اعلام کرد: پنج میلیارد تومان بودجه برای بخش رسانه ایی حوزه گردشگری اختصاص یافته است.
     برنامه راهبردی اصفهان 1400 با شش هزار نفر ساعت کارکارشناسی تهیه و تدوین شده است.
    اجرای طرح های محرک توسعه برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده، کاهش آلاینده های محیطی بویژه مدیریت پسماند، تقویت مراکز محلات و فراهم کردن فضاهای چند منظوره، افزایش جذابیت و کیفیت های سیستم های حمل و نقل عمومی، مدیریت تقاضای سفر با تمرکز بر کاهش آلاینده ها و توسعه درونزا از راهبردهای برنامه اصفهان 1400 است.
    برنامه اصفهان 1400 برای مدت زمان بین سال های 95 تا 99 اصفهان تدوین شده که
    با اجرای این برنامه در مدت پنج سال، اتفاقاتی در راستای اهداف و سیاست های از پیش طراحی شده در شهر اصفهان رقم می خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار