مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس شورای شهر تهران؛

شهرک‌های تهران همچنان فاقد سند مالکیت هستند

عصر ساختمان- نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرک‌های تهران همچنان فاقد سند مالکیت هستند این در حالی است که داشتن سند مالکیت حق مردم است.

شهرک‌های تهران همچنان فاقد سند مالکیت هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، مرتضی طلایی با اشاره به مسئله مدیریت سراهای محلات گفت: پرداخت هرگونه حق‌الزحمه به مدیران محله و کارکنان و هیات امنا ممنوع است و شهرداری هیچ گونه تعهد استخدامی به این افراد ندارد.

    وی با بیان اینکه در طول این سال ها زنان و مردان جوان جذب این مجموعه شدند و خدمات فراوانی داشتند و موفقیت مدیریت محله مرهون زحمات آنان است گفت: در سال های گذشته قرار بود این افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند که به دلیل ممنوعیت شهرداری برای استخدام آنها این اقدام انجام نشد اما راهکاری وجود دارد که این افراد می‌توانند بدون تعهد و ایجاد بار مالی برای شهرداری بیمه شوند.

    نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد که شهرداری مدیریت محله را پایگاهی برای آموزش نیروهای فرهنگی و اجتماعی خود کرده و پس از پنج سال فعالیت آنها را جذب کند تا هم این افراد از امنیت شغلی برخوردار شوند و هم شهرداری از نیروهای کار آزموده برای حوزه فرهنگی و اجتماعی خود استفاده کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی شهرک در شهر تهران داریم که ماهیت شهری ندارند گفت: براساس قانون ارائه خدمات از طرف شهرداری به این شهرک‌ها ممنوع است اما از طرف دیگر شهرداری برای حل موضوع فضای سبز و پسماند این شهرک‌ها می‌تواند به آنها خدمت‌رسانی کند.

    وی ادامه داد: در این راستا شهرداری تهران می‌تواند از ساکنان این شهرک‌ها نیز همچون سایر شهروندان عوارض خدمات دریافت کند و به آنها خدمات ارائه دهد تا مشکل فضای سبز و خدمات پسماند در این نقاط حل شود.

    طلایی همچنین با تاکید بر اینکه چند دهه است که شهرک‌ها فاقد سند مالکیت هستند اظهار کرد: شهرک‌ها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند اما هنوز سند ندارند این در حالی است که داشتن سند مالکیت حق مردم است و ضروری است شهرداری این موضوع را مدیریت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار