مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان به تعویق افتاد

عصر ساختمان- اکبر میرشکار روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برای این تعداد واحد نزدیک به ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که به طور متوسط برای خرید هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال به صورت وام بلاعوض، و برای احداث نیز ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

واگذاری ۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، وی به این نکته اشاره کرد که ازاین تعداد واحد مسکونی 150 واحد در شهرک پردیسان احداث، و 60 واحد نیز در نقاط مختلف شهر خریداری شده است.
    پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
    این منطقه درحال حاضر 150 هزار نفر جمعیت دارد.
    قرار است مراسم واگذاری واحدهای مسکن مددجویی روز سه شنبه هفته جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی درقم برگزار شود.
    میرشکار خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی درصدد است، به جای ساخت مسکن و هزینه برای آن، واحدهایی را به صورت آماده درسطح شهر خریداری کند تا خانوارها هر کجا که تمایل دارند سکونت پیدا کنند.
    این مسئول همچنین با اشاره به مراجعه های صورت گرفته در طرح رقابت درخدمت افزود: درخواست افرادی که روز گذشته به میزکاری کمیته امداد در محل نماز جمعه مراجعه کردند بیشتر حول مسائل معیشتی و وام بوده است.
    طرح رقابت در خدمت از جمله ابتکارهای روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم است، که بر اساس آن هر یک از دستگاه های اجرایی استان به منظور حل مشکلات مردم میزکاری خود را هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه در مصلای قدس قم برپا می کنند.
    این طرح از دی ماه سالجاری آغاز شده است.
    میرشکار همچنین با اشاره به چهاردهم اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل در سال 57 و به فاصله 22 روز پس از پیروزی انقلاب، افزود: همانند سنت همه ساله هفته احسان و نیکوکاری از امروز تا 21 اسفند ماه برگزار می شود، و در این هفته مردم قم طبق سال های گذشته کمک های خوبی را به نیازمندان خواهند داشت.
    وی افزود: کمیته امداد قم ویژه ایام نوروز یک سبد کالا را به ارزش هر سبد یک میلیون ریال برای خانواده های تحت حمایت خود تهیه و آماده کرده است که بخشی از آن توسط خیران، بخشی از محل درآمدهای کمیته امداد و بخشی نیز از محل کمک های جشن نیکوکاری تامین می شود.
    مدیرکل کمیته امداد قم همچنین با اشاره به تدارک بن کالا برای مددجویان به منظور خرید حداقل مایحتاج خود از فروشگاه های سطح شهر افزود: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد توانمند سازی خانواده ها و ایجاد اشتغال است، و در این راستا امسال نزدیک به 160 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و تا الان نزدیک به 140 میلیارد ریال آن هزینه شده است.
    وی با اشاره به خروج نزدیک به 2 هزار تن از مددجویان طی سه یا چهار ماه گذشته از چرخ حمایتی کمیته امداد قم افزود: این افراد به دلیل برخورداری از توانمندی و سواد لازم در مشاغل مختلف خانگی و غیر خانگی اشتغال یافته، و در تامین درآمد لازم برای معیشت خویش نیز خودکفا و مستقل شدند.
    میرشکار همچنین تعداد کل افراد تحت پوشش کمیته امداد استان که خدمات معیشتی از این نهاد دریافت می کنند، را 15 هزار و 900 تن ذکر کرد، و افزود: علاوه بر این تعداد حدود 4 هزار تن نیز خدمات تک خدمتی و یا چند خدمتی از جمله وام ازدواج و یا مخارج درمان و تحصیل را دریافت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار