مدیران خودروعصر اعتبار

اهدای جایزه دادمان به چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر شهرسازی

عصر ساختمان- رئیس مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران از برگزاری همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی(جایزه دادمان) خبر داد.

اهدای جایزه دادمان به چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر شهرسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، میثم پاشا زانوسی در نشست خبری اظهار کرد: برگزاری جایزه شهید دادمان یکی از مهمترین اصول ارزشی مرکز متخصصان وزارت راه و شهرسازی است که تعهد ویژه‌ای را برای مرکز ایجاد کرده  است، امیدواریم با حضور پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه بتوان شاهد وحدت رویه و هماهنگی در حوزه راه و شهرسازی بود.

    وی تصریح کرد:‌برندگان جایزه دادمان همگی متخصصان این حوزه هستند و با توجه به استقبالی که از سوی متخصصان در اولین دور از برگزاری این همایش صورت گرفت، شورای سیاست‌گذاری اقدام به تاسیس دبیرخانه دائمی این همایش کرد تا همه علاقه‌مندان بتوانند دستاوردهای خود را در این حوزه برای دوره‌های بعدی برگزاری همایش به ثبت برسانند.

    وی افزود: برگزاری رویدادهای تخصصی در گستره ملی به جهت شناخت نخبگان و ایجاد حق مالکیت معنوی برای این گروه از جمله مهمترین اهداف تخصصی مرکز متخصصان راه وشهرسازی ایران در راستای اهداف 1404 است. علاوه بر این، هدف این مرکز از عضویت متخصصان و دانش‌آموختگان راه و شهرسازی، توانمند سازی آنان با روش‌های آموزش حرفه‌ای است و مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و دانش محور، به عنوان حلقه واسطی میان صنعت و دانشگاه عمل می‌کند.

    علی نبی‌زاده دبیرکل مرکز متخصصین راه و شهرسازی نیز در این نشست اظهار کرد:‌یکی از مهمترین ضرورت‌های جامعه مهندسی تقدیر از مبتکران و متخصصان این حوزه است که متاسفانه تا کنون انجام نشده است. از طرفی دیگر اگر هم تقدیری صورت می‌گیرد، این عمل در سطحی نیست که بتوان آن را به عنوان الگوهی انگیزشی و ترغیبی در جامعه معرفی کرد.

    وی با بیان این‌که یکی از مهمترین روش‌های مرسوم در دنیا حفظ بزرگان و ارج نهادن به آنهاست، افزود:  در اکثر کشورهای دنیا نمادهای خاصی به عنوان تقدیر به فعالان راه و شهرسازی اهدا می‌شود.

    وی ادامه داد:  تقدیر از چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی ایران با شناسائی، انتخاب و تقدیر از سازمان های برتر در زنجیره ارزش راه و شهرسازی قدم در راه ترویج فرهنگ خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود نهاده و اقدام به ترویج، توسعه و آموزش مفاهیم سرآمدی و کیفیت در حوزه راه و شهرسازی نموده و هدف اصلی آن در یک کلام ایجاد روحیه نوآورانه و خلاقیت در حوزه راه و شهرسازی است.

    وی یادآور شد: صنعت ساختمان در ایران صنعت بلامنازعه است و تقدیر از بزرگان و اندیشمندان حوزه یکی از روش‌های مرسوم در دنیاست که در صنعت شهرسازی نیز این موضوع وجود دارد و به بزرگان این عرصه نمادهای خاصی در حوزه راه و شهرسازی اعطا می شود. این همایش در راستای بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری و به منظور توسعه شبکه تعامل سازمان‌های حوزه راه و شهرسازی و ایجاد امکان تبادل و اشاعه دستاوردهای موفق و افزایش توان رقابت پذیری در سطوح ملی و بین المللی برگزار می شود. از چهره‌های ماندگار در عرصه‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این همایش و اعطای جایزه دادمان استفاده شده است و قصد داریم که در کشورمان نیز این روند را در کشور نهادینه کنیم.

    راستین دبیر اجرایی همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتری راه و شهرسازی نیز گفت: همایش تقدیر چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی ایران به صورت فراخوان محدود برگزار می‌شود و در آن پروژه ها، افراد و نهادهایی که از 10 سال گذشته در مسابقات معماری عمران و راه و شهرسازی به عنوان سرمایه‌گذار و مهندس برتر شناخته شده اند مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و در نهایت 3 جایزه برتر شهید دادمان به برترین ها اعطا می شود.

    وی تاکید کرد: در این همایش کارآفرین برتر، فناوری برتر، دوستدار محیط زیست، سرمایه گذار برتر، پروژه های برتر، انتقال تکنولوژی برتر و شرکت برتر در حوزه راه و شهرسازی انتخاب می شوند.

    وی با بیان این‌که در مجموع 100 پروژه در این همایش مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد، اظهار کرد:‌ همایش تقدیر از چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد چهره های ماندگار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی، گروه متخصصین ایران، مجمع مدیران کارآفرین، کمیسیون عمران مجلس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار