مدیران خودروعصر اعتبار

معاون برنامه‌ریزی وزارت راه:

۱۵ هزار کیلومتر پروژه راهی غیرفعال داریم

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از غیرفعال بودن ۱۵هزار کیلومتر پروژه راهی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه حمل و نقلی کشور فعال است.

۱۵ هزار کیلومتر پروژه راهی غیرفعال داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، امیر امینی در نشست خبری اظهار کرد:‌ بحث مسکن اجتماعی و حمایتی در کنار ادامه طرح مسکن مهر بود که آنرا از دولت قبل داشتیم. همزمان با تکمیل و ساماندهی مسکن مهر تبین و طراحی مسکن حمایتی و اجتماعی را داشتیم.

    وی با بیان این‌که رویکرد ما در این بخش تقویت نهادها بود تا به این ترتیب به شهرها برگردیم تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال بتوانیم توسعه شهرهای جدید را داشته و سواحل مُکران را بر اساس پتانسیل‌های موجود توسعه دهیم.

    وی با اشاره به این‌که سواحل مُکران اقتصاد نهفته است مانند نفت که باید آنرا از زیر زمین به روی زمین انتقال دهیم، افزود:بخش اعظم کار نهادسازی و استفاده از زیرساخت‌های موجود بود که توسط وزارت راه انجام شد. حالا باید سایر بخش ها در این رابطه پاسخگو باشند که خوشبختانه با گشایش در سیستم های مالی از جمله کمک هایی که به افزایش سرمایه بانکی صورت گرفت.

    معاون برنامه ریزی وزیر راه  با یادآوری این‌که در 180 شهر 270 محله هدفگذاری شده که نیازمند سرمایه خیلی کم دولتی است اما در عین حال توسعه بزرگ اجتماعی را به وجود می‌آورد، گفت:‌ خوشبختانه وزارت راه در دو بخش جلب نظر دولت و نهادسازی مربوط به مسکن اجتماعی و حمایتی خوب عمل کرده است.

    امینی در پاسخ به پرسش دیگر  مبنی بر این‌که چه میزان از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی فعال است، افزود: در حال حاضر حدود 21 هزار میلیارد تومان پروژه راهی بالای 50 درصد فعال و حدود 142 هزار میلیارد تومان پروژه با پیشرفت زیر 50 درصد داریم.

    وی تاکید کرد: در حوزه جاده‌ای نگذاشته‌ایم هیچکدام از پروژه‌های فعال راکد شود، در این راستا عصاره پیمانکاران را کشیده‌ایم.

    وی با اشاره به این‌که فکر میکنم از 30 هزار کیلومتر پروژه راهی 15 هزار کیلومتر فعال نشده است، یادآور شد: دهه فجر 1100 پروژه راهی را بهره برداری رساندیم و تا پایان دولت 1200کیلومتر انواع پروژه راهی به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که پروژه‌های غیرفعال چه زمانی آغاز شده و چرا فعال نیستند، گفت: این پروژه‌ها در قالب بودجه سنواتی (سال‌های 90 و 91) آمده و چون باید اعتبار هم پیش بینی می‌شد و با اعتبارات 100 میلیونی و 200 میلیون تومانی امکان اجرا نداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار