مدیران خودروعصر اعتبار

در ایام نوروز به کدام کشور‌ها سفر نکنیم؟

عصر ساختمان- تعطیلات عید و ایام نوروز فرصت مناسبی است تا به همراه خانواده و یا دوستان خود به دیگر کشور‌های جهان سفر کنیم، اما هر کشوری نه!

در ایام نوروز به کدام کشور‌ها سفر نکنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به مشغله‌کاری و رسیدگی به امور زندگی کم‌پیش می‌آید تا همراه خانواده و یا دوستان بار و بندیل سفر را برای مسافتی دور به خارج از کشور ببندیم، اما اگر قصد سفرهای نوروزی را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب اقلیم چهار فصل ایران است، که خود میزبان توریست‌های بسیاری از گوشه کنار دنیا محسوب می‌شود، تا در بازدید عیدانه خود در اولویت خود قرار بدهید، اما تعطیلات 15 روزه عید فرصت مناسبی را ایجاد کرده تا دست هرکسی را برای انتخاب مسیر و مقصد سفر باز نگه دارد، ولی باید دقت کرد مقصد نهایی برای گردشگری چه منطقه‌ای و با چه شرایط حفاظتی و سیاسی است.

    افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی، کمی دچار مشکل شدند، از این باب که این‌بار در کنار درنظر گرفتن خرج و مخارج سنگین سفر، باید امنیت را در اولویت های مهم خود قرار دهند.

    حفظ آرامش از جمله نکات مهم هر سفری است، اما استقبال و جاذبه های گردشگری هر کشوری هم از دلایل استقبال مردم به آن منطقه محسوب می‌شود، که امروزه با رخدادهای سیاسی و اجتماعی دیگر جوامع بشری این عنصر کمرنگ‌تر شده است و با وجود گروه‌های تروریستی این آرامش و امنیت را سلب می‌کند.

    عراق و ترکیه دو کشور همسایه ای هستند که در طی این یکسال بارها با حمله‌های تروریستی روبرو بوده است.

    در این بین عراق با وجود اماکن زیارتی هرساله عید نوروز، میزبان افراد بسیاری است و یکی از قطب‌های زیارتی خاورمیانه محسوب می‌شود و در کنار آن،  ایران از شمال غرب در همسایگی با ترکیه است، کشوری که بارها در سال 95 با حمله‌های تروریستی مواجه بوده، اما با تمام این وقایعه باز یکی از کم هزینه‌ترین سفرهای خارجی از ایران محسوب می‌شود و جزو انتخاب بسیاری از ایرانیان برای مسافرت است. اما این درحالی است که هنوز نمی‌توان اطمینانی برای حفظ امنیت کامل ایرانیان و یا دیگر مسافران به این دو کشور داد.

    همچنین اگر نگاهی به کشور های آفریقایی داشته باشیم، با توجه به گفته های مذکوره باید از سفر به کشور های این خطه استوایی مانند: سومالی خودداری کرد و مقصدی دیگر را برای مسافرت های نوروزی انتخاب کرد. البته این انتخاب و جستجو در کشور های اروپایی نیز کمی دست و دل مسافران را به دلیل نبود امنیت می‌لرزاند.

    پاریس، انگلیس، فرانسه و آلمان از جمله دیگر کشورهایی هستند که به دلیل نبود امنیت سیاسی، اجتماعی نیز مقصد توریست های ایرانی را تغییر خواهد داد و در این گزارش پیشنهاد می‌شود تا حدالامکان از سفر به این کشور ها پرهیز کنید.

    گفتنی است؛ مشابه این 8 کشور که هر کدام از نظر بعد امنیتی و حملات تروریستی گفته شد بسیار زیاد است، اما متاسفانه مردم بدون آگاهی لازم و بررسی جغرافیای به این کشور ها سفر کرده و با مشکلات مواجه می شوند، این گزارش با توجه به رخدادهای اجتماعی و سیاسی هر منطقه تنها پیشنهادی برای حفظ امنیت و سلامت هر فرد در سفری ایمن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار