مدیران خودروعصر اعتبار

مدیریت رفع آلودگی هوا به شهرداری سپرده شود

عصر ساختمان- رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستای مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری مسئول رفع آلودگی هواست، گفت: دولت برای تحقق مدیریت شهرداری باید به تعهدات مالی خود جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایبند باشد.

مدیریت رفع آلودگی هوا به شهرداری سپرده شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، مهرداد بائوج لاهوتی در توضیح ضرورت ایجاد مدیریت واحد برای رفع آلودگی هوا، گفت: مدیریت واحد برای رفع آلودگی هوا وجود دارد، در واقع شهرداری هر شهری مسئول رفع آلودگی هوا است، البته در پایتخت مسئول مدیریت بحران نیز شهردار است بنابراین دستگاه‌های باید در رفع آلودگی هوا به شهرداری ها کمک کنند.

    رفع آلودگی هوا در صورت توسعه حمل و نقل عمومی

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 80 درصد آلودگی‌هوا به دلیل تردد خوردوهای دودزا است، تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی و جلوگیری از تردد خوردوهای آلاینده از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته بوده زیرا توسعه در این بخش کمک بسیاری به رفع آلاودگی هوا می‌کند.

    وی با تاکید بر توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو، افزود: اعتماد و اطمینان مردم به حمل‌ونقل عمومی سبب کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌شود، در واقع مردم باید بدانند که در صورت استفاده از این وسایل خللی در زمان‌بندی کاری آنها وارد نخواهد شد.

    لاهوتی با یادآوری اینکه شهرداری موظف به توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: شهرداری به عنوان مسئول واحد جهت رفع آلودگی موظف به توسعه وسایل حمل و نقل عمومی است البته در قوانین مختلف کمک‌هایی برای این مورد منظور شده است به طور مثال دولت در ساخت مترو 50 درصد منابع را باید در اختیار شهرداری قرار دهد.

    عدم پایبندی دولت ها به تعهدات خود جهت پرداخت منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه دولت‌ها به وظایف قانونی خود، افزود: دولت‌ها از گذشته اعتقادی به این موضوع نداشته، دولت یازدهم هم منابعی برای پرداخت بدهی خود به شهرداری نداشته است، هرچند در قوانین دیگر نیز دولت موظف به تامین منابع برای حمل‌ونقل درون شهری است، در حقیقت دولت باید به تعهدات خود پایبند باشند تا آلودگی هوا با مدیریت شهرداری رفع شود.

    وی تاکید کرد: بهترین کمک مجلس به شهرداری برای رسیدن به هدف خود در مدیریت آلودگی هوا تصویب تخصیص 2 میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به شهرداری بود، هرچند شهرداری به اندازه بضاعت خود منابعی را برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پرداخته است.

    لاهوتی با تاکید بر اینکه انتخاب متولی جدید برای مدیریت رفع آلودگی هوا درست نیست، تصریح کرد: مسئول این کار شهرداری است بنابراین منابع باید در اختیار شهرداری قرار گیرد، سازمان حفاظت محیط زیست هم در کنار آن به وظایف خود بپردازد.

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه راهکار توسعه حمل‌و‌نقل عمومی نیز ارائه شد، بنابراین دولت باید به تعهدات خود پایبند باشد. در واقع مجلس در سال گذشته برای آلودگی هوا لایحه هوای پاک را تعیین تکلیف کرد که بررسی و تصویب نهایی آن در صحن علنی راهکارهای رفع آلودگی را شفاف می‌سازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار