مدیران خودروعصر اعتبار

رونق بخش فولاد؛ در گرو خروج مسکن از رکود

عصر ساختمان- قاسمی گفت: اگر قرار باشد تحرکی در بخش فولاد ایجاد شود، باز هم با رونق ساخت‌وساز یا طرح‌های دولت در بخش مسکن خواهد بود که انتظار می‌رود مبتنی بر سیاست‌های پولی صحیح و آینده‌نگر باشد.

رونق بخش فولاد؛ در گرو خروج مسکن از رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از عصرایران، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص چشم‌انداز صنعت فولاد در سال آینده گفت: سیاست های دولت در بخش مالی و پولی و نیز در بخش مسکن در ترویج رونق یا تداوم رکود تعیین‌کننده است.

    بهمن قاسمی اظهار داشت: به‌رغم حاکم بودن رکود در بسیاری از بخش‌ها، رشد اندکی در قیمت مسکن مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده افزایش محدود و غیرقابل اتکای استقبال خریداران است.

    وی رونق تولید فولاد در دوران تحریم‌ها را ناشی از پروژه مسکن مهر دانست و افزود: هرچند رکودی که امروز تولید کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، ناشی از عملکرد و شرایط انتقالی در سال‌های 1387 تا 92 است اما اگر قرار باشد تحرکی در بخش فولاد ایجاد شود، باز هم با رونق ساخت‌وساز یا طرح‌های دولت در بخش مسکن خواهد بود که انتظار می‌رود مبتنی بر سیاست‌های پولی صحیح و آینده‌نگر باشد.

    عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مدت خواب تولیدات فولادی در انبارهای فولادسازان بزرگ جهان را هفت دقیقه عنوان کرد و گفت: در کشور ما هم حداکثر 10 روز تا دو هفته باید مواد اولیه ذخیره شود تا به ضرر و زیان دچار نشویم.

    وی نابرابری قیمت تولیدات فولادی در بازار با نرخ‌های بورس را حاشیه‌ساز خواند و ادامه داد: دنبال کردن سیاست تک‌نرخی کردن این تولیدات با هدف شفاف‌سازی، منطقی کردن قیمت و ایجاد تعادل در این بخش هم مورد انتظار است و راه برای صادرات نیز هموارتر می‌کند.

    قاسمی ضمن تشکر از دولت و سازمان مالیاتی به‌خاطر بازنگری‌ها در اخذ مالیات واحدهای تولیدی، این کار را مشوق و حمایتی برای تولید و اشتغال دانست و گفت: روش مالیات علی‌الراس در فعالیت‌های تولیدی که با مشکلات بسیار زیادی از مرحله سرمایه‌گذاری اولیه تا شرایط بازار در زمان عرضه مواجه‌اند، قابل پیاده‌سازی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار