مدیران خودروعصر اعتبار

معاون‌ استاندار قزوین:

مسئولین‌ انگیزه ساخت‌وساز را برای سرمایه‌گذاران در بخش مسکن فراهم کنند

عصر ساختمان- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: مسئولین بخش‌های اقتصادی، عمرانی و بخش خصوصی انگیزه ساخت‌وساز را برای سرمایه‌گذاران حوزه مسکن فراهم کنند.

مسئولین‌ انگیزه ساخت‌وساز را برای سرمایه‌گذاران در بخش مسکن فراهم کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در سالیان نه‌چندان دور صنعت ساختمان و مسکن به‌عنوان صنعت پیشرو در اقتصاد و اشتغال کشور به شمار می‌آمد اما چندی است که آمارها نشان می‌دهد این صنعت دچار تزلزل شده است.


    وی افزود: در 11 ماه نخست سال جاری چهار هزار و 300 میلیارد تومان توسط بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق‌شده است.

    معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: یک هزار و 550 میلیارد تومان از این تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص دارد، به میزان یک هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی تسهیلات ارائه‌شده، یک هزار و 350 میلیارد تومان در بخش خدمات تسهیلات تزریق‌شده، به صنعت مسکن 378 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته و به بخش صادرات هم 22 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

    معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در 11 ماه نخست سال جاری 4 هزار و 300 میلیارد تومان توسط بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق‌شده است.

    حبیبی اضافه کرد: آمارهای ارائه‌شده از پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی حکایت از این موضوع دارد که توجه کمی به صنعت مسکن صورت گرفته است.

    این مسئول ادامه داد: سال گذشته، سال ضعیفی در بخش ساختمان بود اما در سال جاری رشد 49 درصدی در صدور پروانه‌های ساخت مشاهده می‌شود که نیازمند بازنگری به صنعت ساختمان است چراکه مسکن اولویت نخست هر خانواده برای زندگی بوده و برای تحقق این مهم، باید هزینه‌های 30 درصدی ساختمان که در ادارات صرف می‌شود، کاهش یابد.

    معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: باید مسئولان بخش‌های اقتصادی، عمرانی و بخش خصوصی با تشکیل جلسات، کار تیمی و هم‌فکری موجب رونق صنعت ساختمان در استان قزوین شوند و انگیزه ساخت‌وساز را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

    این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر صنعتی البرز، موافقت‌های لازم کسب‌شده و در این زمینه باید هرچه زودتر شاهد انجام فرایندهای اداری باشیم.
    حبیبی تشریح کرد: با همکاری بخش خصوصی و سازمان همیاری شهرداری‌های استان باید طرحی مناسب درزمینهٔ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر صنعتی البرز تهیه شود تا ظرف یک ماه آینده برای مصوب شدن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و سپس برای تصویب نهایی به تهران ارسال شود.

    ‌تا حد امکان مبالغ پرداختی مردم برای صدور مجوزهای بخش مسکن کاهش یابد

    معاون عمرانی استاندار گفت: مبالغی که توسط شهرداری یا هر مرجع دیگر برای صدور مجوزهای مربوطه از مردم أخذ می‌شود، باید مورد بررسی قرار گیرد و تا حد امکان مبالغ پرداختی مردم برای صدور مجوزها کاهش یابد.

    علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: 30 درصد از اقتصاد کشور در بخش مسکن گردش دارد و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه به بخش مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کم توجهی به این بخش اقتصاد کشور را دچار ضعف می‌کند.

    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش مسکن استان باید تدبیر مناسبی برای بازگشت رونق به این بخش انجام پذیرد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: صنعت مسکن پس از صنعت نفت دومین دلیل رونق در اقتصاد کشور را دارد که باید برای رسیدن به جایگاه مطلوب، مسئولان اقدامات مناسب را انجام دهند.

    معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: رکود در بخش مسکن در استان قزوین نیاز به توجه ویژه دارد و باید تدبیر مناسبی برای  أخذ شود.

    فرخزاد تصریح کرد: مبالغی که توسط شهرداری یا هر مرجع دیگر برای صدور مجوزهای مربوطه از مردم أخذ می‌شود، باید مورد بررسی قرار گیرد و تا حد امکان مبالغ پرداختی مردم برای صدور مجوزها باید کاهش یابد تا به صورت عملیاتی هزینه‌های اضافی کسر و صنعت ساختمان از رکود خارج شود.

    این مسئول اضافه کرد: در سیاست‌های کلان کشور اعتبار ویژه‌ای به بازآفرینی شهری اختصاص داده شده که زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: باید به انواع سلایق مردم از دهک‌های پایین جامعه تا دهک‌های بالا توجه کرد چراکه دهک‌های پایین توانایی خرید مسکن با تسهیلات را ندارند و اقدام به ساخت غیرمجاز مسکن‌هایی با متراژ پایین می‌کنند که در بلند مدت برای استان دردسرساز می‌شود.

    فرخزاد مطرح کرد: در دهک‌های بالای جامعه هم حکم تخریب 970 باغ‌ویلا که به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز کردند، صادر شده، اما قدرت تخریب این باغ‌ویلاها از سوی مراجع مربوطه وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: ساخت و ساز فعلی در صنعت مسکن با ساخت و ساز سالیان گذشته تفاوت ملموسی ندارد که موجب وارد شدن آسیب به ساختمان‌ها می‌شود و نیازمند است که تغییراتی در صنعت ساختمان شکل گیرد و روش‌ها و تفکرات جدید وارد این صنعت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار