مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت خبر داد:

جذب سرمایه‌گذار برای رساندن آزادراه قزوین - رشت به بندر انزلی

عصر ساختمان- معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت با دولت برای رساندن آزادراه قزوین – رشت به بندر انزلی خبر داد.

جذب سرمایه‌گذار برای رساندن آزادراه قزوین - رشت به بندر انزلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزادراه قزوین – رشت که کار ساخت آن از سال 1383 کلید خورد در سال 1388 به بهره‌برداری ابتدایی رسید که البته 11 کیلومتر آن برای تکمیل در سال‌های آینده باقی ماند.

    وی با بیان این‌که با پیگیری‌های دولت گلوگاه 3.2 کیلومتری باقی‌مانده از این آزادراه پنج‌شنبه این هفته باز می‌شود، توضیح داد: این منطقه که کنارگذر شهر منجیل به حساب می‌آید در فاز نخست به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید. این بخش که کار بر روی آن از سال 1393 آغاز شده و تاکنون 180 میلیارد تومان منابع اعتباری صرف آن شده است شامل 1600 مترتونل و 534 متر پل می‌شود که با وجود سختی‌های اجرای آن به مرحله بهره‌برداری نهایی نزدیک شده است.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره‌ فاز دوم باقی‌مانده از آزادراه قزوین – رشت نیز گفت: مطالعات مربوط به این فاز نهایی شده، اما با توجه به آنکه مذاکراتی با یک سرمایه‌گذار داخلی برای تکمیل این آزادراه و رساندنش به بندر انزلی صورت گرفته در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها برای نهایی شدن آن ادامه دارد.

    میرشفیع ادامه داد: رساندن این آزادراه به بندر انزلی 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز خواهد داشت که از این رقم 200 میلیون یورو را دولت تضمین خواهد کرد و 200میلیون یوروی باقی‌مانده از سوی سرمایه‌گذار به پروژه تزریق می‌شود.

    وی درباره آخرین وضعیت آزادراه اراک به خرم‌آباد نیز توضیح داد: خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و انتظار داریم در سال آینده قطعه بروجرد تا خرم‌آباد این طرح به بهره‌برداری برسد. همچنین در حال حاضر مذاکرات با یک سرمایه‌گذار داخلی در جریان است تا آزادراهی از کمربندی قم – سلفچگان وارد فاز اجرایی شود و این طرح تا اراک ادامه پیدا کند.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه اصفهان به شیراز نیز تصریح کرد: تاکنون این پروژه 210 کیلومتری پیشرفتی 51 درصدی را به ثبت رسانده است. در حال حاضر 150 کیلومتر از این پروژه آماده روسازی شده که حدود 100 کیلومتر آن روسازی بتنی شده است.

    میرشفیع ادامه داد: این آزادراه تا منطقه تنگ خیاره در محدوده شیراز ادامه پیدا می‌کند که با ابلاغ قطعه هفت به پیمانکار به جاده شیراز – سپیدان متصل خواهد شد و البته در فاز نهایی به آزادراه شیراز – بوشهر متصل می‌شود. این پروژه با سرمایه‌گذاری و مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا زیر نظر وزارت دفاع انجام می‌گیرد و ما امیدواریم امکان آن وجود داشته باشد که در سال 1397 به بهره‌برداری نهایی برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار