مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲ تهران:

انباری که در خیابان ۱۷ شهریور دچار حریق شده مجاز به بهره‌برداری نبوده است

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: آتش‌سوزی که در انبار خیابان ۱۷ شهریور اتفاق افتاده بود در حال اطفای کامل است ضمن اینکه این ساختمان با توجه به نیمه‌کاره بودن مجوز بهره‌برداری نداشته است.

انباری که در خیابان ۱۷ شهریور دچار حریق شده مجاز به بهره‌برداری نبوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، عابد ملکی در نشست خبری درباره عملکرد شهرداری منطقه 12 اظهار داشت: در سال 94، حدود 6 جلسه شورای شهر تهران با توجه به آسیب‌هایی که در منطقه 12 وجود دارد درباره این منطقه برگزار شد و معاونان شهرداری تهران در این جلسات به موضوعات مختلف مرکز تاریخ تهران پرداختند.

    وی افزود: با توجه به حمایت‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر برنامه‌ها و پروژه‌های ویژه‌ای برای منطقه 12 در دستور کار قرار گرفت و شهرداری این منطقه نیز موظف شد پروژه‌ها را پیگیری کند و در موعد مقرر ارائه دهد.

    ملکی یادآور شد: پروژه‌های گوناگونی در عرصه‌های مختلف شهری منطقه 12 تعریف شد و این پروژه‌ها به صورت کوچک مقیاس ولی هم‌افزا مورد بررسی قرار گرفت و طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 اجرایی می‌شود.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: در سال 95، پروژه‌ها در کمیسیون‌های مختلف مطرح شد و پس از آن به صحن علنی شورای شهر برای تصویب ارسال شد.

    وی یادآور شد: پروژه‌های کوچک از جمله جداره‌سازی، حذف زوائد بصری در منطقه 12 اجرایی شد تا ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 اتفاق بیفتد.

    ملکی گفت: نمادسازی در منطقه 12 یکی از اتفاقات مهمی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و در خیابان مولوی، ناصرخسرو، باب‌همایون و در سایر خیابان‌های قدیمی منطقه 12 نیز اقداماتی صورت گرفت.

    شهردار منطقه 12 تهران اظهار داشت: 70 محله در منطقه 12 حتی یک پارک هم ندارند و پس از اینکه تملک بعضی از املاک در دستور کار قرار گرفت، دو پارک در محله ایران و دروازه‌شمیران در حال ایجاد است.

    وی افزود: سردر باغ ملی نیز در دستور کار قرار گرفت و امروز به نماد زیبایی تبدیل شده است که با هماهنگی وزارت امور خارجه از ساعت 7 صبح تا 12 شب برای بازدید عموم باز خواهد بود تا شهروندان از باغ ملی و میدان مشق نیز بازدید کنند.

    ملکی به پدیده شب‌مردگی در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: باید به احیای سکونت درون محلات قدیمی شهر تهران که هم اکنون به تولیدی و یا انبار تبدیل شده‌اند، اقدام کنیم.

    شهردار منطقه 12 یادآور شد: کف‌سازی، سنگ‌فرش معابر و تکمیل پیاده‌راه‌ها از برنامه سال 96 منطقه 12 است و در همین راستا پیاده‌راه‌سازی ناصرخسرو، منوچهری و سنگ‌فرش کردن بازارچه طرخانی اجرایی شده است و در نوروز 96 مراحل عمرانی آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی به احیای دو ساختمان تخریب شده قدیمی در منطقه 12 تهران اشاره کرد و گفت:‌یکی از این ساختمان‌ها، ساختمان قدیمی قورخانه و محدوده مستطیلی میدان امام خمینی(ره) است؛ ساماندهی میدان امام (ره) در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت:‌ احیای دروازه‌های دولت، حضرت عبدالعظیم(ع) و دروازه غار یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای احیای بافت‌های قدیمی منطقه 12 آغاز شده است.

    وی گفت: قطعاً با احیای دروازه‌های قدیمی شهر تهران در منطقه 12، موضوعات گردشگری رونق بهتر و بیشتری پیدا خواهد کرد.

    ملکی به توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: به دنبال رفع معضل ترافیک در این منطقه هستیم و خطوط حمل و نقل پاک نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    شهردار منطقه 12 تهران یادآور شد: شعار شهرداری در سال 1404، استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی پاک درون منطقه 12 است.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در منطقه 12 ساماندهی بار و کالا است که در بعضی از مواقع ایمنی محلات را با مشکل مواجه می‌کند.

    ملکی افزود: ایجاد کارگاه‌ها در منطقه 12 موجب شب‌مردگی شده است و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد بنابراین موضوع ساماندهی انباری‌ها از برنامه‌های شهرداری تهران است که با کمک اصناف و سایر دستگاه‌ها باید اجرایی شود.

    شهردار منطقه 12 تهران درباره حریقی که روز گذشته در یکی از انباری‌های خیابان 17 شهریور اتفاق افتاده بود،‌ گفت: حریقی که در یکی از انباری‌هایی این منطقه اتفاق افتاد یکی از ناایمنی‌هایی است که در سطح منطقه به خاطر وجود انباری‌ها اتفاق افتاده است.

    وی گفت: با توجه به اینکه انباری لوازم خانگی در ساختمان نیمه‌کاره بوده بر اساس قانون مجاز به بهره‌برداری همزمان با ساخت نبوده است و در این باره شهرداری منطقه نیز اخطارها و تذکراتی به مالک داده بود و پرونده این ساختمان نیز به کمیسیون ماده 100 ارسال شده بود ولی در همین حین این حادثه اتفاق افتاد.

    ملکی به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها از پارک هرندی که به بوستان زندگی تغییر نام داده است، اشاره کرد و گفت:‌ موضوع بازگشت کارتن‌خواب‌ها به جامعه و جامعه‌پذیر شدن آنها حدود 9 ماه تا یکسال به طول کشید و توانستیم در این راستا با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: زنان در معرض آسیب و دیگر موضوعات اجتماعی در منطقه 12 در دستور کار قرار گرفت و سه مجموعه کودکان کار، در منطقه 12 احداث شده و در این راستا فعالیت می‌کنند.

    وی به بافت فرسوده منطقه 12 اشاره کرد و گفت: این منطقه به جهت حجم فرسوده، منطقه اول در تهران است و نوسازی و بهسازی این بافت‌ها نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

    ملکی یادآور شد:‌در سال 95 منطقه 12 علی‌رغم بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، افزایش صدور پروانه را نیز دو برابر نسبت به سال گذشته داشته است و تا کنون 200 پروانه ساخت صادر شده و تنها منطقه‌ای هستیم که افزایش صدور پروانه داشته‌ایم.

    شهردار منطقه 12 تهران افزود: ما بر اساس طرح تفضیلی اجازه ساخت و صدور پروانه می‌دهیم.

    وی گفت:‌ امروز از لوگوی غرب تهران نیز رونمایی خواهد شد  و این لوگو به عنوان یک برند مطرح شده است تا در راستای توسعه گردشگری و احداث هتل‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

    ملکی افزود: برگزاری تورهای گردشگری در منطقه 12 نیز یکی دیگر از اقدامات است که در همین راستا موضوعات اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

    شهردار منطقه 12 تهران افزود: جایزه قلب تهران در راستای هنرهای تجسمی و دیگر اقدامات بصری با حضور نخبگان و بسیار از علاقه‌مندان در میدان مشق برگزار می‌شود.

    وی درباره احداث خطوط LRT در منطقه 12 نیز اظهار داشت: مطالعات آن رو به پایان است و نتیجه این مطالعات به شهرداری ارائه شده است که اگر اصلاحی نیاز دارد انجام شود.

    شهردار منطقه 12یادآور شد:یکی از موضوعات برای آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی و LRT است که امیدواریم به زودی محقق شود.

    ملکی با اشاره به ساماندهی خیابان 17 شهریور گفت: متناسب با مصوبات شورا درباره خیابان 17 شهریور تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شده است و ما اعتراضات بخشی از کسبه و شهروندان این محدوده را داشته‌ایم ولی به هر حال نمی‌توان به خاطر گران و یا ارزان شدن یک ملک یا مغازه به تصمیمات کلان شهری بی‌توجه بود.

    وی درباره حادثه پلاسکو نیز اظهار داشت: این حادثه برای همه مدیران باید درسی شود که ایمنی نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد و به مطالبه عمومی شهروندان تبدیل شود در همین راستا کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» نیز یکی از این اقدامات بود.

    شهردار منطقه 12 تهران گفت: ما لیست کامل تمامی ساختمان‌های ناایمن منطقه را داریم و مجموعه آتش‌نشانی و شهرداری تهران نیز تذکرات لازم را داده است ولی قانون اختیار کامل به ما برای اعمال حذف تولیدی انباری‌ها نداده است.

    ملکی گفت: جلساتی با دادستانی برگزار شده و مقرر شد به مدیریت شهری برای لحاظ کردن ایمنی ساختمان‌ها کمک شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو