مدیران خودروعصر اعتبار

در سال ۹۵ انجام شد؛

تحویل بیش از هزار واحد مسکونی به خانواده های دارای فرزند معلول

عصر ساختمان- مدیر کل حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکهزار و ۱۶۱ واحد مسکونی امسال برای خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بیشتر ساخته و تحویل جامعه هدف شده است.

تحویل بیش از هزار واحد مسکونی به خانواده های دارای فرزند معلول
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عبدالرحیم تاج الدین افزود: حدود یک سوم واحدهای ساخته شده در مناطق شهری و بقیه در روستاها ساخته شده است.
    وی این اقدام را در راستای توانمندسازی خانوارهای دارای دو فرزند معلول و بیشتر عنوان کرد و گفت: برای این کار تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، خیرین مسکن ساز، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی برای احداث مسکن خانواده های دو معلول و بیشتر منعقد شد.
    تاج الدین ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه قرار است در سال های 95 تا 97 به ازای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال سهم آورده بنیاد مستضعفان،100 میلیون ریال سهم آورده بهزیستی و 50 میلیون ریال با همت خیرین مسکن ساز تامین شود.
    مدیر کل حمایتی و توانمند سازی وزارت کار گفت: حدود 1.2میلیون معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد 11هزار خانوار دارای دو فرزند معلول و بیشتر هستند.
    این مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از این تعداد، هفت هزار و 800خانواده معلول در شهرها زندگی می کنند و سه هزار و 400 خانواده نیز ساکن روستاها هستند.
    تاج الدین گفت: برای پیشبرد این طرح، بنیاد مسکن قول مساعد داده است تا پایان 96 ، حدود 20 هزار واحد مسکونی ویژه خانوارهای روستایی تحت پوشش فاقد مسکن و یا دارای واحد مسکونی فرسوده بسازد و تحویل دهد.
    وی افزود: یکی از چالش های مهم اجرای این طرح، اختصاص تسهیلات کم بهره برای ساخت واحد مسکونی شهری است زیرا طبق محاسبات به عمل آمده حدود هفت هزار واحد مسکونی شهری نیازمند تسهیلات 300 میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد هستند که در صورت تامین مالی می توان کار را به پیش برد.
    یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم، حمایت از خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر است.
    بخشی از حمایت از این خانواده ها در قالب تامین مسکن بود که بخش مهمی از این تعهد عملیاتی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار