مدیران خودروعصر اعتبار

باقرصاد در مراسم بازدید از مجتمع آرادکوه مطرح کرد؛

تولید روزانه ۱۲۰ هزار متر مکعب پسماندهای ساختمانی در پایتخت

عصر ساختمان- قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: روزانه در شهر تهران ۱۲۰ هزار متر مکعب پسماندهای ساختمانی تولید می شود که برای مدیریت آن با دو کارخانه قرارداد بسته ایم.

تولید روزانه ۱۲۰ هزار متر مکعب پسماندهای ساختمانی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در بازدید از مجتمع پردازش آرادکوه و دریاچه شیرآبه، با بیان اینکه روزانه 8 هزار تن زباله در شهر تهران تولید می شود، اظهار داشت: شهرداری تهران به دنبال فراهم کردن تهدیدها به فرصت است.

    وی با بیان اینکه مجتمع پردازش آرادکوه، مواد را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: شاهدیم که در کارخانه ریجکت سوز، زباله ها بازیافت و همچنین به سرمایه تبدیل می شوند.

    قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس کارهای کارشناسی انجام شده در آینده نزدیک شاهد عقد قرارداد کارخانه برای تولید انرژی با ظرفیت 3 هزار و200 تن خواهیم بود.

    باقرصاد با تاکید بر اینکه این قراردادها با شرکت های داخلی و خارجی انجام می شود، گفت: با این قراردادها می توانیم بالای 50 تن برق تولید کنیم.

    وی اضافه کرد: در آینده نزدیک 3 هزار تن کود کمپست به 50 تن برق تبدیل خواهد شد.

    قائم مقام‌ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خشک شدن دریاچه شیرآبه، تصریح کرد: به دنبال آنیم که طی فرآیندی بتوانیم آب های تولید شده از زباله را به آب های مصرفی کشاورزی تبدیل کنیم.

    باقرصاد با اشاره به اتحصال گاز در این کارخانه، افزود: هم اکنون نزدیک به 20 مگاوات برق در این کارخانه تولید می شود.

    وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بازسازی خطوط پردازش آرادکوه را به صورت کامل داریم، تصریح کرد: مقدار زیادی زباله بازیافت داریم‌ که بیشتر آن ها را استحصال خواهیم کرد.

    قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه 2 هزار و 500 خانوار در شهر تهران زندگی می کنند، گفت: عده ای بدون توجه به زباله تولید شده آن را دور می ریزند.

    وی ادامه داد: بیشتر زباله هایی که در شهر تهران تولید می شود، زمین را آلوده می کند که این امر بسیار خطرناک است.

    قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه طول فیلترهای سیگار به 30 کیلومتر می رسد، یادآور شد: بر اساس آمارهای به دست آمده هم اکنون 45 درصد زباله ها خشک و 55 درصد تر هستند.

    وی افزود: امروزه شهرداری تهران علاوه بر جمع آوری زباله های شهر تهران، زباله های اطراف شهر تهران را هم جمع آوری می کند.

    قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 120 هزار متر مکعب پسماندهای ساختمانی در شهر تهران تولید می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، با دو کارخانه در آبعلی برای تبدیل پسماندهای خانگی به مصالح ساختمانی قرارداد بسته ایم.

    باقرصاد با تاکید بر اینکه مواد آلومینیوم در حال تمام شدن است، افزود: باید استفاده از آلومینیوم‌ را کاهش دهیم، چراکه این عنصر با ارزش نیز در حال تمام شدن است.

    وی با بیان اینکه مردم سالانه 6 میلیون لاستیک فرسوده به شهرداری تهران تحویل می دهند، تصریح کرد: باید در راستای تولید لاستیک های با کیفیت فکری اساسی شود تا این لاستیک ها طی یک زمان کوتاه فرسوده نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار