مدیران خودروعصر اعتبار

ملکی مطرح کرد؛

تخریب یک واحد آپارتمان با انفجار ۲۵۰ گرم مواد محترقه

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: انفجار ۲۵۰گرم از مواد محترقه به سادگی می‌تواند یک واحد آپارتمان را تخریب کند.

تخریب یک واحد آپارتمان با انفجار ۲۵۰ گرم مواد محترقه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جلال ملکی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل بی‌احتیاطی‌های صورت گرفته به خصوص به خاطر استفاده از مواد محترقه یا نارنجک‌های دست‌ساز وضعیت نابه‌سامان و ناهنجاری به وجود آمد.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با تقسیم حوادث چهارشنبه‌سوری به دو دسته، ادامه داد: حوادث چهارشنبه‌سوری به حوادث قبل از چهارشنبه‌سوری (پیش درآمدی بر چهارشنبه‌سوری)  و حوادث مربوط به خود شب چهارشنبه‌سوری تقسیم می‌شوند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به حوادثی که قبل از شب چهارشنبه‌سوری به وقوع می‌پیوندند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای قبل شاهد حوادثی بودیم که حتی دو ماه قبل از چهارشنبه‌سوری آغاز می‌شد و بیشتر مربوط به آتش‌سوزی، انفجار در کارگاه‌ها و محل‌های مربوط به تولید و درست کردن مواد محترقه بود و در اکثر موارد این کار را مخفیانه انجام می‌دادند.

    وی متذکر شد: این حوادث بسیار دلخراش بودند چون حجم زیادی از این مواد در آنجا نگه‌داری می‌شد و انفجار این مواد علاوه بر تخریب ساختمان ها، تلفات انسانی نیز در پی داشت.

    ملکی با اشاره به تخریب ساختمان ها در اثر انفجار مواد محترقه، تصریح کرد: انفجار 250 گرم از مواد محترقه به سادگی می‌تواند یک واحد آپارتمان را تخریب کند و زمانی که این مقدار به 25 تا 30 کیلوگرم برسد، می‌تواند منجر تخریب یک ساختمان و آسیب زدن به ساکنان آن شود.

    وی با اشاره به ایجاد کمپین‌ها و پویش‌های مردمی برای برگزاری چهارشنبه‌سوری بی‌خطر گفت: یک پویش و احساس مردمی بعد از قضیه دلخراش پلاسکو ایجاد شده و هموطنان مانند همیشه با ما همراه و همکار شدند تا اینکه به احترام آتش‌نشانان امسال چهارشنبه‌سوری بی‌خطری را برگزار کنیم،  ما نمی‌گوییم شب چهارشنبه سوری اصلاً نباشد اما این مهم است که این شب بدون حادثه و بی‌خطر برگزار شود، هدف از این کمپین‌ها این است که شهروندان سراغ مواد محترقه دست‌ساز و خطرناک نروند، این مواد ترکیبی از مواد شیمیایی است، نگه‌داری، انبار کردن، جابه‌جایی این مواد فرق دارد و نیاز به یک علم شیمیایی دارد.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به تمهیدات سازمان آتش‌نشانی تهران برای شب چهارشنبه‌سوری گفت: مانند سال‌های گذشته، امسال نیز نیروهای آتش‌نشانی در هزار نقطه از شهر تهران مستقر خواهند بود، تمامی نیروهای عملیاتی و حتی غیر شیفت را فراخوان خواهیم کرد، از پتانسیل آتش‌نشانان داوطلب، از تمام تجهیزات خودرویی و از ظرفیت خودرویی مناطق شهرداری نیز برای شب چهارشنبه‌سوری استفاده می‌کنیم، از روزهای قبل نیز کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در مدارس، مراکز آموزشی، سرای محله‌ها و غیره حاضر شده‌ و شهروندان را نسبت به خطرات آگاه کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار