مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن:

زیرسازی راه آهن خواف-هرات به پیشرفت ۷۵ درصدی رسید

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن (بالاست) گفت: حجم پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه راهسازی، ریلی و نگهداری خطوط به بیش از ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

زیرسازی راه آهن خواف-هرات به پیشرفت ۷۵ درصدی رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیروس جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن  با بیان اینکه فعالیت های این شرکت در حوزه های معدنی، راهسازی، خط آهن و حمل ونقل ریلی متمرکز شده است، افزود: شرکت بالاست با 430 واگن باری بخش زیادی از مواد معدنی کشور را در مناطق مختلف جابجا می کند.

    وی اظهار داشت: این شرکت کار خود را 100 سال پیش با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تولید سنگ‌های بالاست خطوط ریلی با 7 معدن آغاز کرد، اما هم اکنون تعداد معادن تولید این سنگ در کشورمان به 11 معدن افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه این شرکت در انجام پروژه های راهسازی در سه کشور منطقه برنده مناقصه بین المللی شده است، گفت: از این 3 پروژه دو پروژه در کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه و یک پروژه راهسازی درافغانستان قراردارد و منابع مالی این سه پروژه راهسازی باید توسط بانک جهانی تأمین شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن (بالاست) یادآورشد: هم اکنون بیش از یک هزار و 700 متخصص و تکنسین در این شرکت مشغول کار هستند و یک هزار و 700 نفر نیز به صورت غیرمستقیم با این شرکت مرتبط هستند هرچند که این شرکت بابت انجام فعالیت های راهسازی، ساختمانی و ریلی مطالبات زیادی را کارفرمایان خود دارد.

    جعفری افزود: شرکت بالاست از راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم اکنون 1200 میلیارد ریال بابت انجام پروژه های ریلی طلبکار است و 4 خطه کردن مسیر ریلی تهران - کرج برای توسعه قطارهای حومه‌ای یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای این شرکت است.

    وی با اشاره به سایر پروژه های مهم در دست اجرای این شرکت، گفت: پروژه احداث خط آهن ایران - افغانستان بین خواف تا هرات با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، ریل گذاری خط آهن میانه - تبریز، احداث آزادراه کمربندی ایلخچی دراستان آذربایجان شرقی و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه یاسوج از دیگر پروژه های در دست اجرای شرکت بالاست در کشور است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن (بالاست) با بیان این که این شرکت در پنج وجه کاملاً مجزا فعالیت دارد، بیان کرد: این شرکت همزمان نگهداری، بهسازی و بازسازی بیش از 850 کیلومتر از خطوط ریلی را در سراسر کشور بر عهده دارد.

    گفتنی است هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از 11 هزار کیلومتر افزایش یافته و در افق 1404 قرار است طول شبکه ریلی کشور به 25 هزار کیلومتر برسد لذا دولت در تلاش است با افزایش طول مسیرهای ریلی کشور 30 درصد جابجایی بار در کشور توسط خطوط ریلی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار