مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ کشور:

ساخت بیش از۵۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی در برنامه ششم هدف گذاری شده است

عصر ساختمان- معاون مسکن ‌شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ کشور گفت: در هدف گذاری برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن ساخت بیش از ۵۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی برای اقشار کم ‌درآمد را در برنامه دارد.

ساخت بیش از۵۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی در برنامه ششم هدف گذاری شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، جواد حق شناس، دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح 492 واحدی روستای سلطان آباد شیراز، خیران، نیکوکاران و همچنین علاقه مندان به سرمایه گذاری در پروژه های مسکن شهری را به مشارکت در احداث طرح های حمایتی برای نیازمندان جامعه فرا خواند.
    وی با اشاره به اینکه اینکه در بحث مسکن اجتماعی، تامین زمین با وزارت راه و شهرسازی است، بیان داشت: سرمایه‌گذاران و متقاضیانی که مبالغ قابل ‌توجهی برای ساخت مسکن استیجاری در اختیار دارند می توانند از طریق تسهیلاتی که در این لایحه پیش بینی شده است، برای تامین بخشی از نیاز مالی اجرای طرح اقدام کنند.
    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور افزود: متقاضیان ساخت مسکن حمایتی می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که به مدت 10 سال بین آنها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا می‌شود، واحدهای مسکونی را زیر ‌نظارت بنیاد مسکن بسازند و بخشی از آنها را به خانوارهایی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر نهادها شناسایی شده‌اند، تحویل دهند.
    حق ‌شناس، با اشاره به اینکه وظیفه تامین مسکن اقشار کم‌ درآمد را دولت به بنیاد مسکن انقلاب ‌اسلامی تفویض کرده، گفت: برنامه تامین مسکن اقشار کم‌ درآمد در 2 قالب مسکن‌ اجتماعی و مسکن‌ حمایتی به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی تهیه شده و مسئولیت اجرای آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
    معاون مسکن‌ شهری بنیاد مسکن انقلاب ‌اسلامی بیان کرد: مسکن‌ اجتماعی در 2 ساختار مسکن استیجاری، پرداخت کمک هزینه اجاره و وام قرض‌الحسنه پیش‌بینی و طرح آن نیز آماده شده است.
    حق شناس افزود: در بخش مسکن اجتماعی، ساخت واحدهای استیجاری به همت دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام‌خمینی، (ره) سازمان بهزیستی و خیران مسکن‌ ساز که خانوارهایی را تحت ‌پوشش دارند، انجام می‌شود.

    ** 23 درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده سکونت دارند
    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از مطالب خود بر لزوم احیای بافت های فرسوده شهری تاکید کرد و افزود: هم اینک 23 درصد جمعیت شهرهای زیر 100 هزار نفر کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند.
    حق شناس ادامه داد: احیای بافت های فرسوده هم از نظر فرهنگی و هویتی و هم از نظر مقاوم سازی و بهسازی مسکن شهری حائز اهمیت است.
    وی، همچنین با اشاره به تحویل واحد های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تا پایان سال 95 گفت: از 347 هزار واحد مسکن مهر اجرا شده توسط بنیاد مسکن در کشور، حدود 303 هزار واحد تحویل داده شده و واحدهای باقی مانده را تا پایان سال 95 تحویل می دهیم.
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در این بازدید بیان کرد: طرح احداث سرپناه و مسکن برای خانواده‌های دارای 2 معلول با همکاری بهزیستی استان فارس و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مسئول عملیاتی شده است.
    عطا الله زمانی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای 725 خانواده زمین و تسهیلات و برای 304 خانواده تسهیلات احداث مسکن تامین می‌شود.
    وی افزود: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر شده، در نقاط شهری از 150 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی استفاده شود و با تامین زمین مناسب از سوی سازمان زمین و مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران، این واحدهای مسکونی احداث شود.
    عملیات اجرایی طرح 492 واحدی روستای سلطان آباد شیراز موسوم به طرح 'نشاط' اردیبهشت سال 95 آغاز شد و هم اینک 27 درصد در اسکلت و 11 درصد درکل پروژه پیشرفت دارد و مقرر شده در مدت 20 ماه به اتمام رسد.
    در فاز یک این طرح 492 واحد مسکونی احداث می شود، این طرح در قالب 11 بلوک 7 طبقه احداث و در هر بلوک 48 واحد مسکونی با سازه بتونی صنعتی ساخت می شود.
    روستای سلطان آباد در فاصله 25 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار