مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور معاون وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفت:

بهره برداری از۳۱۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:شهر جدید اندیشه یکی از نمونه های موفق در عرصه شهرسازی کشور به شمار می رود که در حصول موفقیت های به دست آمده،همچون تامین سرانه فضای سبز مطلوب،احداث ۵۰ مدرسه و ...نقش مجموعه عمران غیر قابل انکار می باشد.

بهره برداری از۳۱۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از آخرین پروژه مسکن مهر در شهر جدیداندیشه و افتتاح ساختمان برقِ این شهر که با حضور جمعی از مسئولان منطقه ای،استانی و کشوری در فرهنگسرای امام علی (ع) این منطقه برگزار شد،اظهار داشت:با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر به نتیجه رسیدن پروژه های مسکن مهر و قرار گرفتن آن در مدار خدمات رسانی به متقاضیان و جامعه نیازمند مسکن،دولت پیگیری امور مرتبط با پروژه های مذکور را به عنوان اولویتی ویژه مد نظر قرار داد که شهر جدید اندیشه نیز از این اولویت گذاری ویژه مستثنی نبود.

    وی افزود:نائل شدن و دستیابی به شهری هوشمند،اسلامی،استاندارد و با محیط زیستی سالم،از ابتدا به عنوان اولویتی ویژه در شهر جدید اندیشه در دستور کار قرار گرفت.

    نریمان گفت:برخی گمان می کنند پروژه های مسکن مهر صرفا به ابنیه و واحدهای مسکونی منتهی می شود،اما به واقع موضوع مدیریت خدمات رسانی در چنین محدوده ها و پروژه هایی از مواردی به شمار می رود که به اعتقاد بنده از فرآیند ساخت و احداث واحدها و آپارتمان های مسکونی نیز پیچیده تر است.

    معاون وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:با یک بررسی اجمالی به روشنی به این واقعیت پی خواهیم برد که93 درصد از توفیقات حاصل شده در این بخش،در طول قریب به چهار سال گذشته انجام پذیرفته و به واقع تنها 3 درصد از این میزان تحویل و 97 درصد از آن  در این دوره به ثمر نشست که این فاصله بسیار زیاد و پیشرفت محسوس اشاره شده موید عمق همت و تلاش لحاظ شده است.

    نریمان عنوان کرد:در مجموع دو سوم از اقدامات مرتبط اجرایی و عملیاتی در مساکن مهر در این دوره انجام شده که می طلبد در بیان نقدها،به این امر توجه شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:هدف ما در شهر جدید اندیشه دستیابی به بهترین و مطلوب ترین استاندارد های شهری است و در این مسیر در حد توان و بضاعت موجود از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نخواهیم کرد.

    وی افزود:در حال حاضر مجموعه عمران شهر جدید  اندیشه به توفیقات شایسته ای در این منطقه دست یافته که احداث50 مدرسه تنها نمونه و بخشی از موفقیت های مذکور به شمار می رود.

    نریمان عنوان کرد:بالاترین سرانه فضای سبز در استان تهران متعلق به شهر جدید اندیشه که به واقع نباید و نمی توان به سادگی و سهولت از این موفقیت ها عبور کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:نگاه ما به شهر جدید اندیشه،به حوزه شهری محدود نیست بلکه در صدد هستیم شهر جدید اندیشه را به مرکزی توانمند در حوزه تجاری و خدماتی در غرب استان تهران مبدل سازیم.

    تراز تجاری بعد از 60 سال در ایران مثبت شد

    سعید ناجی فرماندار شهریار نیز در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم انعکاس خدمات ارزنده ارائه شده در طول چهار سال گذشته عنوان کرد:افزایش فروش نفت از 800 هزار به دو میلیون بشکه،حصول تراز تجاری مثبت بعد از قریب به 60 سال ،از نمونه توفیقاتی است که نمی توان به سادگی و سهولت از آن گذشت.

    وی افزود:تلاش قوه مجریه بر این امر استوار بوده تا به آرمان های انقلاب،نظام و مردم وفادار بمانیم و در این مسیر از هیچ تلاش و اقدام سازندهای دریغ نشده است.

    در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید علی مروج،ضمن تقدیر و قدردانی از خدمات ارزنده ارائه شده در طول سالهای گذشته عنوان کرد:احداث و راه اندازی مترو در شهر جدید اندیشه یکی از ضروریاتی است که می طلبد بصورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

    وی افزود:وجود مجموعه ای عظیم  همچون بازار ایرانی-اسلامی به عنوان یکی از مراکز بزرگ اقتصادی و گردشگری در غرب استان تهران، ضرورت تعریف و اجرای چنین طرح و پروژه ای را بیش از پیش اجتناب ناپذیر می سازد.

    امام جمعه شهر جدید اندیشه عنوان کرد:زیرگذر فاز چهار اندیشه که به محور کرج منتهی می شود از دیگر طرح ها و پروژه های حساس و حائز اهمیتی است که امید آن می رود در آینده ای نزدیک تکمیل و به بهره برداری برسد.

    قوه مجریه در مسکن مهر،ناظر است نه پیمانکار/بهره برداری از3100واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه

    محمد آیینی مدیر مجموعه عمران شهر جدید اندیشه در ادامه این مراسم،با اشاره به پروژه مسکن مهر به عنوان یکی از دشوار ترین و پیچیده ترین طرح های عمرانی تعریف شده در این منطقه،عنوان کرد:در فرآیند احداث و پیگیری  عملیات اجرایی و عمرانی پروژه اشاره شده با موانع و مشکلات بسیاری مواجه شدیم و با عنایت پروردگار و اتخاذ تمهیدات و تدابیر ویژه و موثر برای حل و فصل آن،تلاش مضاعف و مُجِدانه ای لحاظ شد.

    وی افزود:بهره برداری از3100 واحد مسکونی موید عمق پیچیدگی و دشواری اقدامات انجام شده در شهر جدیداندیشه است و این اطمینان را به متقاضیان و ساکنان مساکن مهر در این منطقه می دهیم که در دوره تضمین نیز برای رفع نواقص احتمالی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

    آیینی عنوان کرد:یکی از اولویت های ما در پروژه مذکور، به نگاه محله محوری معطوف می شد و تلاش می کنیم در عرصه خدمات رسانی و تامین و تکمیل زیرساخت ها نیز با قُوَت تمام،اقدامات مقتضی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

    وی افزود:یکی از چالش های ما در ارتباط با پروژه مسکن مهر به این امر باز می گردد که دولت در عرصه مذکور،ناظر است و نه پیمانکار،لذا انتظارات موجود از دستگاه اجرایی،در قامت یک مجموعه پیمانکاری ظهور و بروز پیدا می کند.

    مدیر مجموعه عمران شهر جدید اندیشه گفت:با همه این اوصاف،تلاش کردیم در تامین انتظارات متقاضیانِ دریافت مسکن مهر،نهایت اهتمام خویش را به کار گیریم و در این مسیر به توفیقات شایسته و برجسته ای نیز نائل شدیم.

    آیینی گفت:از مجموع13 پروژه تعریف شده در این عرصه(مسکن مهر شهر جدید اندیشه)11 پروژه در بهمن ماه1394،یک پروژه در هفته دولت و آخرین پروژه نیز در مقطع کنونی آماده تحویل شد.

    وی افزود:در حصول این توفیق بزرگ،لازم است از همیاری و خدمات ارزنده شرکت گاز استان تهران،شهریار واندیشه،اداره برق و آب،امام جمعه،شهرداری و شورای شهر منطقه مذکور(شهر جدید اندیشه)به عنوان مولفه ای تاثیرگذار و سازنده یاد شود.

    گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوح و جوایزی از تلاش عوامل ذیربط در تکیمل و بهره برداری از پروژه مسکن مهر شهر جدید اندیشه تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو