مدیران خودروعصر اعتبار

برای دیدن «صاحبقرانیه» در نوروز به نیاوران نروید

عصر ساختمان- نوروزِ نیاوران بدون «صاحبقرانیه» برگزار می‌شود، اما دیگر موزه‌ها و بناهای تاریخی تهران هیچ‌کدام در نوروز ۹۶ تعطیلی ندارند.

برای دیدن «صاحبقرانیه» در نوروز به نیاوران نروید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، دو کاخ‌موزه بزرگ تهران و تنها اثر جهانی شده‌ پایتخت امسال هم درهای خود را به روی گردشگران داخلی و خارجی باز می‌گذارند و هرکدام قرار است هرچه را که دارند برای نمایش ارائه کند، بنابراین از 30 اسفند تا 15 فروردین می‌توانید از هر کدام بناهای تاریخی در سه کاخ موزه‌ی «گلستان»، «سعدآباد» و «نیاوران» دیدن کنید.

    رحمت‌الله رئوف، رئیس کاخ موزه نیاوران  گفت: مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران در نوروز 96 سه موزه‌ی «کاخ اصلی»، «کاخ احمدشاهی» و «موزه جهان‌نما» را برای بازدید آماده کرده است.

    او با بیان این‌که همچنان «کاخ صاحبقرانیه» در دست مرمت است و امکان بازدید از ان وجود ندارد، بیان کرد: «کتابخانه سلطنتی» نیز به دلیل محدودیت فضا در نوروز در پکیج بازدید گردشگران قرار ندارد، در این ایام فقط محققان اجازه‌ی استفاده از این بنای تاریخی را دارند، چون حضور زیاد افراد در فضای کوچک کتابخانه سلطنتی علاوه بر بروز آسیب‌های احتمالی، امکان وارد کردن آلودگی از هر نوعی را به این مکان تاریخی به دنبال دارد.

    به گفته‌ی او قیمت بلیط ورودی برای این مجموعه‌ی تاریخی برای گردشگران داخلی 2500 تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان است.

    همچنین ورودی بازدید از دو مجموعه‌ی کاخ اصلی و موزه‌ی جهان‌نما در این مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی برای گردشگران داخلی 2500 تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان است. اما بازدید از موزه جهان‌نما برای گردشگران داخلی دو هزار تومان و برای گردشگران خارجی هشت هزار تومان است.

    پکیج بازدید از مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران برای گردشگران داخلی 9500 تومان و برای گردشگران خارجی53 هزار تومان است.

    سعدآباد 15 کاخ موزه برای بازدید نوروزی دارد

    محمدرضا کارگر، سرپرست مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی سعدآباد و مدیر اداره کل اموال منقول فرهنگی تاریخی نیز اعلام کرد: همه‌ی 15 کاخ موزه‌ی این مجموعه ی فرهنگی تاریخی در نوروز 96 فعال هستند.

    او درباره‌ی هزینه‌ی ورودی گردشگران داخلی و خارجی به فضا و کاخ موزه‌های این مجموعه نیز گفت: قیمت ورودی به مجموعه‌ی سعدآباد و بازدید از دو کاخ موزه‌ی ملت و کاخ موزه سبز برای هر کدام و گردشگران داخلی 2500 تومان و برای  گردشگران خارجی 15000 تومان است. اما قیمت بلیط ورودی برای بازدید از 13 کاخ موزه‌ی دیگر سعدآباد یعنی «موزه هنرهای ملل»، «موزه ظروف سلطنتی»، «موزه استاد فرشچیان»، «موزه پوشاک سلطنتی»، «موزه هنرهای زیبا»، «موزه نظامی»، «موزه آشپزخانه سلطنتی»، «موزه اتومبیل‌های سلطنتی»، «موزه سلاح‌های درباری»، «موزه خط و کتابت میرعماد»، «موزه برادران امیدوار»، «موزه استاد حسین بهزاد»، «موزه آب»، «موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد تاریخی» هر کدام برای گردشگران داخلی دو هزار تومان و برای گردشگران خارجی هشت هزار تومان است.

    بسته‌ی ورودی گردشگران داخلی برای این مجموعه‌ی تاریخی 33 هزار 500 تومان و برای گردشگران خارجی 149 هزار تومان است.

    دو محوطه کاخ گلستان در نوروز رایگان‌اند

    کاخ موزه‌ی جهانی گلستان نیز مانند مجموعه‌ی سعدآباد قرار است همه‌ی کاخ موزه‌های خود را در نوروز 96 به صورت فعال نگه دارد.

    براساس اعلام سایت این مجموعه‌ی جهانی نیز، ورود به این مجموعه‌ی تاریخی و بازدید از 9 کاخ و موزه‌ی این مجموعه  «نگارخانه»، «تالار مخصوص»، «تالار اصلی»، «حوضخانه»، «شمس‌العماره»، «بادگیر»، «عکس‌خانه» ، «الماس» و «کاخ ابیض» برای هر کدام و به ترتیب گردشگران داخلی 2500 تومان و برای گردشگران خارجی هشت هزار تومان است.

    همچنین بازدید از «خلوت کریمخانی» و «ایوان تخت‌مرمر» رایگان هستند.

    در واقع پکیج گردشگران داخلی برای بازدید از همه‌ی مجموعه‌ی این مکان تاریخی 22 هزار و 500 تومان و برای گردشگران خارجی 94 هزار تومان است.

    در نوروز، بناهای تاریخی تخفیف ندارند

    محمدرضا کارگر مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی همچنین درباره‌ی استفاده از تخفیف‌های سالیانه در نوروز برای افراد مشمول یعنی اعضای باز نشستگان کشوری و لشکری و افراد دارای کارت منزلت با ارائه کارت معتبر به همراه یک نفر، افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشوربا ارائه معرفی نامه، آزادگان، جانبازان، خانواده های محترم شهدا و بسیجیان با ارائه کارت شناسایی و بازدیدهای گروهی دانش آموزان و دانشجویان به همراه استادان دانشگاه‌ها و سرپرستان آنها را لغو شده دانست.

    او  تاکید کرد: گردشگران داخلی در زمان بازدید نوروزی باید از پکیج‌های نوروزی استفاده کنند و هیچ امکان استفاده‌ای برای تخفیف‌های سالیانه ندارند.

    به گفته‌ی وی، براساس سال‌های گذشته مدت زمان بازدید از بناهای تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نوروز 96 براساس ساعت مشخص شده در طول سال از 9 صبح تا 19 بعدازظهر است، اما همه‌ی موزه‌ها و بناهای تاریخی در صورت حضور گردشگران در مجموعه‌ها موظف به باز نگه‌داشتن فضاهای تاریخی تا پایان بازدید آن‌ها هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو