مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

طرح هادی گردشگری برای پنج روستای استان زنجان تهیه می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان حفظ بافت تاریخی و با ارزش روستاها را از اهداف طرح هادی گردشگری خواند و گفت: تهیه این طرح برای پنج روستای هدف گردشگری مصوب شده است.

طرح هادی گردشگری برای پنج روستای استان زنجان تهیه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سجاد صنعتی‌منفرد اظهار داشت: استان زنجان 730 روستای بالای 20 خانوار دارد که طرح هادی برای همه این روستاها تهیه شده است.

    وی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار که طرح هادی در آنها اجرا شده است را 340 مورد برشمرد و گفت: تاکنون طرح هادی در 46.4 درصد روستاها به اجرا درآمده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان طرح‌های هادی را سندی برای توسعه روستا خواند و گفت: کنترل و هدایت ساخت و ساز، بهبود عبور و مرور و اصلاح شبکه معابر، افزایش بهداشت عمومی روستا و ساماندهی مراکز محله و افزایش تعاملات اجتماعی براساس این طرح انجام می‌شود.

    وی مطالعه و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: این طرح برای روستای "درسجین" از توابع ابهر به طور کامل اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    صنعتی با اشاره به اینکه یک طرح برای روستاهای دارای بافت با ارزش استان زنجان تهیه شده است، ابراز کرد: تهیه این طرح برای دو روستای دیگر نیز به تصویب رسیده است.

    وی شناسایی ارزش‌ها و الگوهای پایدار روستا، ساماندهی ساختار عملکردی بافت و ارتقای کیفی فضاهای واجد ارزش، ترویج الگوهای با ارزش بومی و حفظ و مرمت بافت‌های با ارزش روستایی را از اهداف اجرای بهسازی بافت با ارزش روستایی برشمرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به تهیه طرح گردشگری برای چهار روستای هدف بیان کرد: تهیه این طرح برای پنج روستای دیگر مصوب شده است.

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی گردشگری سبب حفظ بافت‌های با ارزش و تاریخی روستا و مرمت آنها می‌شود، ابراز کرد: ارتقای محیط کالبدی و گسترش فعالیت‌های گردشگردی، احداث و تقویت تأسیسات و امکانات رفاهی – اجتماعی، ارتقا و تنوع‌بخشی به معیشت روستاییان و توسعه کانون‌های گردشگری  از دیگر آثار آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو