مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اعلام کرد

افزایش ۱۳ درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در سال آینده

عصر ساختمان- معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها بابیان اینکه اعتبار تبدیل راه اصلی به بزرگراه امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود،‌ گفت: این رقم در سال آینده با ۱۳ درصد افزایش به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

افزایش ۱۳ درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در برنامه خبری بابیان اینکه 61 طرح توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در این معاونت تعریف شده است، گفت: در سال جدید با قانون جدید بودجه تعداد طرح‌ها افزایش می‌یابد.

    کدخدازاده ادامه داد: در موافقت‌نامه‌ها 18 هزار کیلومتر ساخت بزرگراه و راه اصلی تعریف شده است که 8 هزار کیلومتر در بخش ساخت، 2 هزار کیلومتر در دست مطالعه است و بقیه احداث شده است.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها افزود: در حال حاضر 500 کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری یا روسازی داریم که شامل تکمیل علائم یا اجرای لایه آخر است که حداکثر در اردیبهشت 96 زیر بار ترافیک می‌رود.

    وی از تکمیل کنارگذار کرمانشاه به طول 24 کیلومتر در 4 خط همراه با دو تقاطع بزرگ خبر داد و گفت: این مسیر نوروز 96 زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

    کدخدازاده خاطرنشان کرد: همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، بوشهر، هرمزگان و خراسان‌های رضوی و جنوبی پروژه آماده افتتاح داریم تا بار ترافیکی ایام نوروز کاهش یابد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها افزود: روسازی بتنی و بتن مسلح در حال انجام است، ضمن آنکه نزدیک به 25 کیلومتر روسازی بتنی در پروژه‌ها اجرا کرده‌ایم و روسازی بتنی RCC بر بتن غلتکی داریم.

    وی بیان کرد: امیدواریم با پهنه‌بندی درست کار به جایی برسد که در هر پهنه روسازی مناسب آن پهنه پروژه اجرا شود.

    کدخدازاده درباره احداث باند دوم در مسیر سمیرم ـ یاسوج گفت: ‌اجرای بزرگراهی آن امسال ابلاغ شد و سال 96 کلید می‌خورد. در این موضوع فقط بحث صعب‌العبوری نیست بلکه باید بتوان مشخصات هندسی راه را هم رعایت کرد که بار مالی سنگینی دارد.

    وی اظهار داشت: مطالعات احداث باند دوم این مسیر از قبل انجام شد اما به‌روز می‌شود و به‌محض ابلاغ آن در سال 96 اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اجرای پروژه‌های راه اصلی به بزرگراه را 7 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که 900 میلیارد آن به صورت اسناد برای ما آمده است و اندکی از آن نیز نقدی است.

    کدخدازاده بیان کرد: سال آینده این اعتبار 13 درصد افزایش می‌یابد و به هزار و 700 میلیارد تومان خواهد رسید.

    وی درباره حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های بزرگراهی گفت: در بخش راه و بزرگراه اگر بخواهیم مسیر را تبدیل به آزادراه کنیم چه در قوانین جدید می‌تواند بزرگراه به آزادراه تبدیل شود امکان حضور بخش خصوصی است، البته مشکلات اجتماعی هم وجود دارد.

    کدخدازاده در ادامه اظهار کرد: بنابراین می‌توان از موضوع VOT و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد اما اجرا از محل اعتبارات بودجه عمومی امکان‌پذیر نیست.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها افزود: به دنبال آن هستیم تا برای سرمایه‌گذاری خاص یا حداقل فاینانس از بخش خصوصی استفاده کنیم.

    وی گفت: در دو سال گذشته مواردی را اعلام کردیم که حاضریم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، حتی از نهادها و وزارتخانه‌های موازی هم کمک گرفتیم ضمن آنکه مقرر شد از محل کاهش مصرف سوخت از سوی وزارت نفت رقمی به ما اختصاص یابد.

    کدخدازاده یکی از مشکلات احداث باند دوم را موضوع تملک اراضی خصوصاً در شهرهای شمالی کشور عنوان کرد و گفت: ‌این موضوع در کنار پرهزینه بودن برخی مشکلات اجتماعی را دارد و باید همه شرایط را در نظر گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار