مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر راه و شهرسازی؛

آمادگی سازمان زمین و مسکن و دادسراها درایام نوروز برای دریافت گزارش‌های مردمی

عصر ساختمان- نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، با اشاره به احتمال افزایش تعرضات به زمین‌های ملی در ایام تعطیلات نوروز، از آمادگی یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و منابع ‌طبیعی و دادسرها برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد.

آمادگی سازمان زمین و مسکن و دادسراها درایام نوروز برای دریافت گزارش‌های مردمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا،  «حسین معصوم» بر لزوم نگهداری سرمایه‌های ملی از سوی مردم تاکید کرد و افزود: مردم مطمئن باشند که گزارش های رسیده را پیگیری و برخورد قضایی نیز با تخلفات در اسرع وقت انجام می شود.
    بنابر اعلام دوشنبه وزارت راه و شهرسازی معصوم یادآور شد: در بخشنامه‌ ای که هر سال از سوی دادستان کل کشور صادر می شود، بر لزوم ورود دادسراها به موضوع پرونده‌های زمین‌خواری تاکید شده و برای رسیدگی به آن نیز کشیک‌های لازم برای حفاظت در نقاط مختلف مستقر هستند.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد هماهنگی موثر میان دستگاه‌های اجرایی و قضایی در موضوع تصرفات اراضی منابع طبیعی و محیط‌ زیست گفت: یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی افزود:مردم می‌توانند اطلاعات خود درخصوص تصرفات، تغییر کاربری یا هرگونه تخلف را به یگان‌های مستقر و سامانه‌هایی که برای این منظور آماده شده، گزارش دهند.
    معصوم با بیان اینکه وقتی شهروندان در موضوعات ورود می‌کنند، نتایج بهتری حاصل می شود. افزود: با توجه به وسعت اراضی منابع طبیعی و ملی در کشور ممکن است در نقاطی با مشکلاتی مواجه شویم که یقینا اگر مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    وی ادامه داد: آمارها در چند سال گذشته نشان می‌دهد که حتی در برخی از استان‌های کشور تصرف اراضی در ایام تعطیلات به دلیل حفاظت کامل به صفر رسیده است.
    معصوم یادآور شد مردم، روستاییان و گردشگران در ایام نوروز در نقاط مختلف کشور حضور دارند که باید تخلفات را به اداره های راه و شهرسازی، منابع‌طبیعی، جهاد کشاورزی و دادسراها، گزارش کنند.
    وی تاکید کرد: گزارش‌های مردمی و همکاری مردم، موثرترین راهی است که می تواند ما را در برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخلف یاری دهد.

    * بنیاد مسکن: 70 هزار تخلف ساختمانی اعلام کرده ایم
    محمد رضا شاملو معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با پدیده شوم زمین خواری با اشاره به اینکه منشور طرح هادی حفاظت از اراضی، موضوع مهمی است که همواره مورد توجه بنیاد مسکن و حوزه‌های مربوطه قرار گرفته است، گفت: بیش از 70 هزار مورد تخلفات ساختمانی در این حوزه را به مراجع اعلام کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار