مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

اجرای عملیات اجرایی در ۶۴ روستا

باز زنده‌سازی معماری بومی

عصر ساختمان- شاملو با اعلام تهیه طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش برای ۸۶ روستای هدف گردشگری از اجرای عملیات اجرایی این طرح در ۶۴ روستا خبر داد و گفت: اجرای این طرح، سبب جذب گردشگران، ماندگاری مردم در روستاها و تثبیت بناهای باارزش روستایی شده است.

اجرای عملیات اجرایی در ۶۴ روستا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اقدامات بنیاد مسکن جهت آماده‌سازی روستاهای هدف گردشگری برای توسعه این صنعت مهم در کشور، گفت: حدود 250 روستا در کشور داریم که دارای بافت باارزش و یا هسته باارزش هستند که طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش این روستاها از برنامه سوم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون برای 86 روستا، طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش تهیه و در 64 روستا عملیات اجرایی انجام شده است، گفت: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

    شاملو تصریح کرد: از سوی دیگر، تهیه و عملیاتی کردن طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش در روستاها، سبب تثبیت بناهای باارزش در روستاهای هدف گردشگری شده است.

    وی باززنده سازی معماری بومی در بناهای باارزش را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و افزود: در بسیاری از روستاهای شناسایی شده، بناهای بسیار باارزشی وجود دارند که تحت‌عنوان نوسازی در حال نابودی بودند که جلوی تخریب بناهای با ارزش و ساخت و سازهای بی‌رویه در روستاها که برخی نیز خارج از ضوابط بودند، گرفته شد.

    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیای شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌شود.

    شاملو گفت: برای برنامه ششم توسعه نیز اتفاق بسیاری خوبی افتاده است. در ماده 114 قانون برنامه ششم که در صحن علنی مجلس هم مطرح شد، مقرر شده است تا 300 روستای بافت با ارزش و هدف گردشگری در طی برنامه ششم عملیاتی شود که می‌تواند تحول خوبی در این بخش ایجاد کند.

    وی ادامه داد: در مورد روستاهای دارای بافت با ارزش، حوزه استانی برای ما مطرح نیست. هر منطقه‌ای که بافت واجد ارزش و معماری بومی چشمگیری داشته باشد، حتما در دستور کار قرار می‌گیرد.

    شاملو افزود: استان‌های یزد، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، همدان و کردستان استان‌هایی هستند که اقدامات گسترده و مناسبی در آنها انجام شده است. ما تلاش مان بر این است در هر روستایی که بافت تاریخی و با ارزش داشته باشد کارهای مناسبی داشته باشیم.

    وی گفت: استان همدان از جمله استان‌هایی است که در روستاهای آن اقدامات قابل توجهی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرا درآمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار