مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث‌ فرهنگی:

بازدید حدود ۱۷ میلیون نفر از اماکن تاریخی و زیارتی

عصر ساختمان- معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بیش از ۱۷ میلیون نفر از اول تا چهارم فروردین از اماکن تاریخی و زیارتی بازدید داشته اند.

بازدید حدود ۱۷ میلیون نفر از اماکن تاریخی و زیارتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از مجموعه کاخ موزه های سعدآباد و نیاوران گفت: این مجموعه ها آمادگی خوبی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی دارند؛ تغییرات، اصلاحات و مرمت هایی در طول سال داشتند که در نوروز بیشتر جلوه می کندکرده است.
    وی افزود: در مجموع با توجه به محدودیت هایی که عموما برای تغییرات در این طور مراکز وجود دارد این مراکز به نحو شایسته ای مدیریت شده اند؛ حدود 27 هزار نفر از مجموعه فرهنگی نیاوران از طول اجرای طرح تا دیروز بازدید کرده اند.
    معاون سازمان میراث‌فرهنگی گفت: تهران در چند سال گذشته با فعالیت هایی که در حوزه دستگاه های مختلف به ویژه سازمان میراث فرهنگی داشته است در حال تبدیل به یک مقصد گردشگری، محل های اقامتی و اماکن دیدنی شده است؛ فعالیت هایی انجام می شود که مسافران نوروزی افزایش پیدا کرده اند.
    رحمانی موحد ادامه داد: در مجموع آثار تاریخی تهران جذابیت های خود را دارد؛ مردم از شهرهای مختلف با سفر به تهران با این آثار آشنا می شوند و مدیران مربوط هم با برنامه ریزی هایی که داشته اند تقریبا آمادگی خود را برای معرفی و راهنمایی با اشیا و کالاهای درون موزه معطوف کرده اند.
    رییس ستاد مرکزی خدمات سفر در مورد وضعیت سفرها در کشور گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی متفاوتی که امسال در نوروز داریم، تقریبا اکثر استان های مقصد گردشگری به نوعی تحت تاثیر بارش ها قرار گرفته اند، اما در مجموع وضعیت خوبی برقرار است.
    وی افزود: تا پایان چهارم فروردین بیش از 16 میلیون نفر شب در تمام کشور اقامت داشتیم و بیش از 17 میلیون نفر هم از همه مراکز تاریخی، فرهنگی، طبیعی و زیارتی بازدید داشته اند.
    رحمانی موحد ادامه داد: همه ستادهای استانی و شهرستانی کشور با مدیریت استانداران، فرمانداران و همه دستگاه های عضو آمادگی دارند تا به نحو شایسته ای سفر، تردد، اقامت و اطلاع رسانی مردم را مدیریت کنند.
    رییس ستاد مرکزی خدمات سفر در خصوص پیش بینی برنامه های فرهنگی در نوروز افزود: مجموعه های مختلفی از استان های کشور به واسطه جشن ملی نوروز برنامه های متنوعی از جمله نوروزگاه ها پیش بینی کرده اند که در همه 31 استان کشور اجرا می شود و برخی استان ها هم چند نوروزگاه داشته اند.
    وی ادامه داد: در این نوروزگاه ها بین پنج تا هفت روز آیین ها، سنت ها و رسوم مردم منطقه به مهمانان معرفی می شود و در کنار آن نمایشگاه های صنایع دستی، بازارچه های موقت و دائمی فعال شده است؛ اکنون بیش از 640 بازارچه در تمام کشور فعالیت می کند و تمام تلاش ما این است که خدمات متفاوتی ارائه شود.
    رحمانی موحد افزود: سامانه 09629 برای اطلاع رسانی مسیرها، جاذبه ها و مقاصد جدید معرفی و امسال حدود 18 هزار تماس با این سامانه گرفته شده است که به نوعی یک رکورد محسوب می شود.
    وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم این سامانه به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی همیشه مورد بهره برداری مردم باشد تا قبل از سفر با تماس بتوانند اطلاعات مسیر، هتل و رویدادها را دریافت کنند و آمادگی خوبی به دست بیاورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار