مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس میراث فرهنگی رشت:

روزانه بیش از ۵۰۰۰ نفر از موزه میراث روستایی رشت بازدید می‌کنند

عصر ساختمان- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت گفت: روزانه بیش از ۵ هزار نفر از موزه میراث روستایی سراوان رشت بازدید می‌کنند.

روزانه بیش از ۵۰۰۰ نفر از موزه میراث روستایی رشت بازدید می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، حسین میرزایی اظهار داشت: جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، بازدیدهای مشترکی را با دستگاه‌های مربوطه از واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها، سفره خانه‌ها و هتل‌ها در برنامه کاری خود قرار دادیم.

    وی با اشاره به اینکه بازدیدها و نظارت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شوند افزود: از واحدهای پذیرایی بین راهی و سرویس‌های بهداشتی بین راهی نیز بازدید کرده و نظارت لازم را انجام می‌دهیم و مسافران می‌توانند پیشنهادات و شکایات خود را با شماره تلفن 33618465 مطرح کنند.

    میرزایی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ما  در حوزه صنایع دستی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است گفت: در ورودی استان در کنار کاروانسرای شاه عباسی مرکز اطلاع رسانی قرار داده شده و همچنین در ورودی رشت ستاد اسکان دائمی مستقر است و به صورت 24 ساعته کار راهنمایی به مسافران را انجام می‌دهد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت از برپایی 20 غرفه صنایع دستی در ورودی شهر رشت خبر داد و افزود: در ساختمان هتل ایران نیز 40 غرفه صنایع دستی برپا شده و همچنین در پارکینگ هتل ایران مراسم نوروزگاه و موسیقی سنتی برگزار می‌شود.

    وی از برپایی بیش از 60 غرفه صنایع دستی و سوغات در عمارت کلاه فرنگی رشت با همکاری دفتر توسعه گردشگری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد و عنوان کرد: 10 غرفه صنایع دستی در کلبه جهانگردی و 10 غرفه صنایع دستی در پارک ملت دائر شده است.

    میرزایی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با آغاز نوروز در فرودگاه سردار جنگل رشت مراسم آیینی و اهدای شاخه گل به مسافران با مشارکت شهرداری منطقه یک رشت انجام شد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت بازدید گردشگران از موزه میراث روستایی را خوب توصیف کرد و افزود: هر روز بیش از 4 تا 5 هزار نفر از موزه میراث روستایی سراوان رشت بازدید می‌کنند.

    میرزایی از برپایی تورهای رشت‌گردی در بافت مرکزی پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد و بیان کرد: بازدید از هتل ایران، موزه رشت، ساختمان قدیری و ساختمان شهرداری در قالب این تورها انجام می‌شود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت، برپایی تورهای بوم گردی را از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در رشت عنوان کرد و گفت: مقصد این تورها روستاهای مقصد گردشگری نظیر سقالاکسار و تالاب پیربازار است.

    میرزایی از وجود 74 واحد پذیرایی، بیش از 10 هتل و 8 هتل آپارتمان در شهرستان رشت خبر داد و گفت: هتل‌های رشت بیش از 2 هزار و 400 تخت دارند و همچنین از ظرفیت کمپینگ‌ها و ستاد اسکان فرهنگیان برای مسافران استفاده می‌کنیم.

    وی از برپایی بیش از 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است و با استقبال خوب مسافران نیز مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار