مدیران خودروعصر اعتبار

فرصت های ملی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان ها فراهم شود

عصر ساختمان- ناظرعالی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور گفت: باید فرصت های ملی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان‌ها را بیش تر فراهم کنیم.

فرصت های ملی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان ها فراهم شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، علی شعبانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به استان خراسان جنوبی اظهارکرد: در سفر به خراسان جنوبی، از برنامه های نوروزی شهرهای بیرجند، قاین، خضری، خوسف، طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و برخی بخش‌ها و روستاهای مسیر بازدید شد.

    وی با اشاره به برگزاری نشست هایی با مسئولان محلی، و گفتگوهایی با دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها، بیان کرد: در این نشست‌ها با کارآفرینان و تولید کنندگان بخش خصوصی، فعالان صنعت گردشگری در استان، مردم و گردشگران گفتگو شد.

    شعبانی با اشاره به افق روشن صنعت گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: باور و همدلی و عزم جمعی در جهت شکوفائی و توسعه صنعت گردشگری در استان را شاهد بودم.

    ناظر عالی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: بخش دولتی و خصوصی همدوش و با جدیت تمام بر اهمیت و ضرورت مساله واقف و در تلاش بودند.

    وی با اشاره به همکاری تمام و کمال دستگاه‌ها و نهادها و بخش خصوصی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: نهادهای حاکمیتی، سیاسی و اجرایی، عمومی و غیردولتی و مردم نهاد و... در هماهنگی مطلوب و مثال زدنی با اداره کل همراه و همکاری داشتند و هماهنگ با سیاست و اهداف اداره کل برنامه ریزی و فعالیت می‌کنند.

    شعبانی بیان داشت: این روح همدلی و درک فراگیر واقعیت و جایگاه صنعت گردشگری، بسیار ارزشمند و سازنده و راهگشاست.

    مردمی بودن و تنوع در برنامه های نوروزی خراسان جنوبی

    وی به تنوع برنامه‌ها، مردمی بودن آن، ایجاد شادی و سرور عمومی، معرفی ظرفیت های استان اعم از جاذبه‌ها و فرهنگی- تاریخی و هنری در خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد: ایجاد نوروزگاه ها در جای جای استان از شهر و روستا، تلاش در تامین نیازهای گردشگران، ابتکارات نو در ارایه خدمت به گردشگران اعم از ایاب و ذهاب، تورهای محلی و برخی نیازمندی های اولیه به صورت رایگان، در کنار حسن سلوک و رفتار دست اندرکاران، که شوق به شناخت و ماندگاری را در گردشگران تقویت می‌کرد از دیگر نکات برجسته در خراسان جنوبی بود.

    وی با اشاره سعار امسال سازمان میراث فرهنگی با عنوان «نوروز متفاوت» و برنامه های اجرایی استان در راستای تحقق این شعار، تصریح کرد: از حیث نوروزگاه ها، ارایه خدمت بهینه، نظارت، اطلاع رسانی مطلوب از فعالیت‌ها و خدمات و...، تلاش و برنامه ریزی و جهت گیری فعالیت های استان متناسب با امکانات موجود و در حد عالی ارزیابی شد.

    ناظر عالی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور عنوان کرد: حقیقتا بسیج همگانی در جهت شکوفائی گردشگری استان شده است.

    وی بیان داشت: همکاری نمایندگان سه قوه اجرایی، قضایی، مقننه، و نهادهای رهبری و... در جهت توسعه گردشگری با اداره کل متولی در استان، دستاوردی بزرگ و فرصت مناسبی برای پیشبرد سیاست های این بخش است که به نظر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

    گلایه مسئولان و نمایندگان استان از دستگاه های ملی

    وی با اشاره به گلایه مسئولان و نمایندگان استان از دستگاه های ملی گفت: در استفاده از ظرفیت های ملی برای معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌ها و فعالیت های انجام شده، استان "«دیده نمی‌شود».

    شعبانی عنوان کرد: مسئولان خراسان جنوبی اذعان کردند که در قیاس با برخی استان‌ها، توجه به خراسان جنوبی کمرنگ است.

    وی با بیان اینکه در کنار برنامه بازدید نوروزی، با توجه به شناخت قبلی به استان، تحولات و پیشرفت خوبی در صنعت حاصل شده بود، ادامه داد: از حیث افزایش تاسیسات و موسسات صنعت گردشگری و ارتقاء کیفی این مراکز، پیشرفت‌ها چشمگیر بود.

    ناظر عالی ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: نهادسازی و تاسیس و فعال شدن تشکل های حرفه ای و تخصصی و مردم نهاد در این استان قابل تقدیر است.

    شعبانی بیان کرد: فرهنگ سازی، توجه عمومی به اهمیت گردشگری، پویایی در فعالیت‌ها، ایجاد اجماع عمومی در بخش دولتی و خصوصی، ایجاد حس رقابت سالم در فعالان و حتی نهادهای غیردولتی، شهرداری‌ها و شوراها و... برای بهبود مستمر برنامه‌ها و ایده‌ها و...، به صحنه آوردن و بازمعرفی ظرفیت های فراموش شده و مغفول مانده، و برانگیختن مشارکت عمومی در گردشگری، بسیار جالب توجه و ارزشمند بود.

    موفقیت میراث فرهنگی خراسان جنوبی در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

    وی با بیان اینکه گردشگری در ذات خود ماهیت فرهنگی دارد، گفت: موفقیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی را مهم‌ترین کامیابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی است.

    مشاور رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور بیان داشت: در هر زمینه، وقتی مردم در صحنه باشند، موفقیت حتمی خواهد بود.

    شعبانی با اشاره به اینکه در بخش بوم گردی و گردشگری روستایی و عشایری، کارهای زیبا و ماندگاری انجام شده است، گفت: فعالیت های استان در این بخش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته بود.

    وی با بیان اینکه بوم گردی و گردشگری عشایری موجد تحول اقتصادی و فرهنگی و موثر تر در کاهش بیکاری و فقر منطقه است، گفت: حمایت و پشتیبانی ویژه برای مقطعی از دوره شکوفائی آن اگر مد نظر قرار گیرد، برای کشور و منطقه سودمند است.

    مشاور رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: ما باید فرصت های ملی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان‌ها را بیش تر فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی