مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای شهر تهران:

۸۰ درصد ساختمان های حادثه آفرین در تهران کمتر از ۶ طبقه هستند

عصر ساختمان- رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به این که ۸۰ درصد از ساختمان های حادثه آفرین در تهران کمتر از ۶ طبقه هستند، خاطرنشان کرد: نقطه جالب این که این ساختمان ها بر اساس قانون الزامی به استعلام ایمنی نداشتند. به همین دلیل مصوبه اخیر شورای شهر استعلام ایمنی برای این ساختمان ها نیز الزامی شد.

۸۰ درصد ساختمان های حادثه آفرین در تهران کمتر از ۶ طبقه هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از افکارنیوز، رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اسناد و کاغذهای ایمنی تا پیش از ایجاد کمیته ایمنی در شورای چهارم به صورت تشریفاتی بود، عنوان کرد: 80 درصد از ساختمان های حادثه آفرین در تهران کمتر از 6 طبقه هستند.

    معصومه آباد رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بروز روزانه 250 حادثه در پایتخت اظهار کرد: موضوع ایمنی شهر، ساختمان ها و حتی معابر و بزرگراه ها با مشکلاتی که امروز گریبانگیر شهر است در مرحله شناسایی قرار دارد.

    وی ادامه داد: این در حالیست که اسناد و کاغذهای ایمنی تا پیش از ایجاد کمیته ایمنی در شورای چهارم به صورت تشریفاتی بود اما امروز ساختمان ها را با رویکرد پیشگیری به ویژه در حوزه قوانین و مقررات مورد توجه قرار می دهیم.

    رییس کمیته ایمنی و سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر این که نباید ایمنی ساختمان هنگام دریافت پایان کار بررسی شود، گفت: در بسیاری موارد رفع خطر هنگامی که ساختمان ساخته شده سخت یا غیر ممکن است همانند پله های فرار، آسانسوراستاندارد یا تعریض درهای خروج.

    آباد با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران در مورد ایمنی ساختمان ها، خاطرنشان کرد: این مصوبه ارایه مختصات ایمنی برای ساختمان هایی که مالکان آنها در پی کسب جواز ساخت هستند را در ابتدای کار و همراه با ارایه نقشه ها اجباری کرد. از دید ما این روند منطقی و اصولی است زیرا هم ایمنی را تضمین و هم از اتلاف هزینه مالکان جلوگیری می کند.

    این عضو شورای شهر با اشاره به این که ایمنی ساختمان های بلند مرتبه و مجتمع های مسکونی مورد توجه ویژه کمیته ایمنیشورای شهر قرار دارد، اظهار کرد: حوادث اخیر در پایتخت از جمله حادثه پلاسکو حساسیت ایمنی این نوع ساختمان ها را برایشهرداری تهران دو چندان کرده است.

    الزام استعلام ایمنی ساختمان های کمتر از 6 طبقه

    رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به این که 80 درصد از ساختمان های حادثه آفرین در تهران کمتر از 6 طبقه هستند، خاطرنشان کرد: نقطه جالب این که این ساختمان ها بر اساس قانون الزامی به استعلام ایمنی نداشتند. به همین دلیل  مصوبه اخیر شورای شهر استعلام ایمنی برای این ساختمان ها نیز الزامی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو