مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی در نوروز ۹۶

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی کشور از افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام نوروز خبر داد.

افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی در نوروز ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، نشست خبری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر پیش از ظهر روز چهاردهم فروردین ماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

    در این برنامه سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی گزارشی درباره نوروزگاه‌های برپا شده در کشور ارائه کرد و گفت: در 31 استان و مراکز استان‌ها یک نوروزگاه برپا شد. در بسیاری از شهرستان‌ها نیز حدود 260 نوروزگاه داشتیم. در پایگاه‌های جهانی مانند تخت‌جمشید، پاسارگاد، حافظیه و سعدی و برخی از پایگاه‌های ملی نیز این نوروزگاه‌ها برگزار شده و برنامه اجرا کردند. در استان تهران نیز نوروزگاه‌هایی در موزه ملی، کاخ سعدآباد و کاخ گلستان ایجاد شد؛ همه این نوروزگاه‌ها از دوم تا دوازدهم فروردین ماه برنامه داشتند، اما در شهرستان‌ها این برنامه‌ها از دوم تا ششم فروردین ماه برگزار شده بود.

    وی ادامه داد: طبق گزارش‌های رسیده، امسال شاهد شادی و نشاط بیشتری در میان مردم حاضر در نوروزگاه‌ها بودیم، امیدواریم که نوروزگاه‌ها به عنوان یک جاذبه گردشگری به جاذبه‌های ما اضافه شود.

    معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی افزود: در هر استان و شهرستان، آئین‌های محلی و نمایش‌های آئینی مرتبط با نوروز و تئاترهای خیابانی به اجرا درآمد.

    حسینی مکارم تصریح کرد: در محدوده آرامگاه سعدی با 30 درصد افزایش بازدیدکننده روبرو شدیم، در حالی که تعداد بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی در ایام نوروز به طور متوسط چهار درصد بوده است.

    وی گفت: یکی از برنامه‌های ما در ایام نوروز، برگزاری مراسم چوگان بود. قرار شد که این مراسم به مدت سه روز در اصفهان برگزار شود، اما به دلیل استقبال زیاد مردم، این برنامه به هشت روز افزایش یافت.

    همچنین محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود این نوروزگاه‌ها در مکان‌هایی که گردشگران آشنایی کمتری با آنها داشتند، به اجرای برنامه می‌پرداختند؟ گفت: به طور کلی بازدید از موزه‌ها 20 تا 40 درصد افزایش داشته است، از 21 پایگاه جهانی در ایام نوروز تا روز دوازدهم فروردین ماه، دو میلیون و 524 هزار نفر بازدید کرده‌اند؛ البته این آمار موزه‌ها، محوطه‌ها و بناهای تاریخی است. به عنوان مثال در استان فارس تنها یک میلیون و 500 هزار نفر از بناهای آن دیدن کرده‌اند و در استان خراسان رضوی نیز این آمار یک میلیون و 400 هزار نفر بوده است. در استان‌های کردستان و یا غرب کشور به دلیل برودت هوا، بازدیدکننده کمتری وجود داشت.

    وی افزود: ما موافق برگزاری نوروزگاه‌ها در بناهای تاریخی و جهانی هستیم، چرا که اجرای مراسم در کنار این بناها موجب توقف بازدیدکنندگان می‌شد، بنابراین نمی‌توان گفت که همه آن افراد در یک لحظه وارد موزه‌ها و یا بناها شده‌اند؛ از نظر ما مشکلی در این باره وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو