مدیران خودروعصر اعتبار

وعده تکمیل هشتگرد تا پایان دولت;

هشتگرد رنگ زندگی می گیرد/ افتتاح مترو تا شش ماه آینده

عصر ساختمان- از مجموع ۴۸ هزار واحد مسکن مهر هشتگرد ۱۰ هزار واحد نیمه تمام است که مدیرعامل شهرهای جدید وعده داده این تعداد نیز تا پایان دولت یازدهم افتتاح می شود.

هشتگرد رنگ زندگی می گیرد/ افتتاح مترو تا شش ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، اواخر اسفندماه سال گذشته 7170 واحد مسکونی و شش پروژه زیربنایی و روبنایی در هشتگرد به بهره برداری رسید که با این حساب تعداد واحدهای تکمیل شده به 38 هزار واحد رسیده و 10 هزار واحد باقی مانده تا پایان دولت افتتاح می شود.

    یک باب مدرسه، سه باب مسجد، دوباب  کلانتری، یک زمین ورزشی و 7170 واحد مسکن مهر از جمله مواردی بود که محسن نریمان در پایان سال قبل ربان افتتاح آنها را قیچی  کرد و بر این اساس حدود 30 هزار نفر در این واحدها مستقر خواهند شد. برای ساخت این واحدهای مسکونی چهار هزار میلیارد تومان از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

    نریمان همچنین از بهره برداری موقت از متروی شهر جدید هشتگرد درآینده نزدیک خبر داد و گفت: بزرگترین ایستگاه متروی کشور در شهرجدید هشتگرد تا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

    بنابراین گزارش، از زمانی که در سال 1387 بسیاری مستاجران تهران به امید خانه دار شدن در مسکن مهر هشتگرد اقدام به ثبت نام کردند هشت سال می گذرد. با این وجود مصائبی همچون نبود خدمات زیربنایی و روبنایی، نبود خط ریلی، طولانی شدن پروژه و تحمیل تورم متوسط 20 درصد طی این سالها باعث شده تا امید خانه‌دار شدن متقاضیان در هشتگرد هر روز کمرنگ تر از دیروز شود.

    از حدود 48 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد 10 هزار واحد بدون متقاضی است و ظاهرا تلاش ها برای برداشتن شرایط محدودکننده این واحدها نتوانسته درخواستی برای اسکان در این واحدها ایجاد کند.

    بنا به گفته نریمان، شهر جدید هشتگرد کشش 50 هزار واحد مسکن مهر رانداشت ولی دولت قبل تصمیم بر اجرای آن گرفت و عدم برنامه‌ریزی در ایجاد واحدهای مسکن مهر و فراهم نبودن زیرساخت ها مشکلاتی را به وجود آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار