مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار خراسان رضوی :

آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله زده خراسان رضوی

عصر ساختمان- استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: ظرفیت ۱۰۷ فضای پیش بینی شده برای اسکان اضطراری مردم مشهد در شب گذشته و بامداد پنجشنبه تکمیل شد.

آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله زده خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از آریا، علیرضا رشیدیان افزود: از روز گذشته و در پی وقوع زلزله 6 ریشتری در منطقه سفیدسنگ فریمان و وارد آمدن خساراتی به شهرستان های اطراف و نیز مرکز زلزله، علاوه بر چاره جویی برای جمعیت آسیب دیده از زلزله، فضاهایی برای اسکان اضطراری مردم شهرهای اطراف از جمله مشهد به هنگام شب تدارک شد تا در صورت تمایل در این فضاها که امنیت بیشتری دارد بیتوته کنند.
    وی اظهار کرد : 107 سالن ورزشی و مسقف، نمایشگاه بین المللی و کمپ غدیر برای این امر تدارک دیده شده و تاکنون ظرفیت آنها تکمیل شده است.
    این مسئول خاطرنشان کرد : برخی از رواق های حرم مطهر هم در پی برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای اسکان مردم مهیا شده که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده، ضمن آنکه مجموعه های متعلق به سپاه امام رضا (ع) و نیز فضاهای آموزش و پرورش هم در دست پیگیری برای اسکان بخشی از مردم است.
    به گفته این مسئول ، بخشی از مدارس هم که محوطه باز مناسب دارند نیز در صورت نیاز به روی مردم گشوده می شود تا در این مکان ها استقرار یابند.
    رشیدیان افزود : جایگاه های بنزین هم با وجود ازدحام و صف های طولانی مشکل و کمبودی از نظر تامین بنزین مورد نیاز مردم ندارند.
    وی اعلام کرد : شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان نه تنها در شهر مشهد برای تامین سوخت مشکلی ندارد بلکه در روز گذشته تاکنون یک میلیون و 200 هزار لیتر نفت سفید مورد نیاز برای مناطق زلزله زده را تامین کرده است.
    رشیدیان ادامه داد: هیچ مشکل و جای نگرانی نیست و مردم ضمن حفظ آرامش از فضاهای مهیا شده استفاده کنند.
    زلزله ای به قدرت 6 ریشتر، ساعت 10 و 40 دقیقه صبح چهارشنبه در منطقه ای در فاصله 24 کیلومتری شهر سفیدسنگ فریمان در 100 کیلومتری مشهد رخ داد که بر اثر آن یک نفر جان باخت و 34 نفر از روستاییان منطقه مصدوم شدند.
    بنا بر اعلام کانون لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه تا نیمه شب بیش از 100 پس لرزه داشت و در ساعت 37 دقیقه بامداد پنجشنبه نیز پس لرزه ای با شدت 5.4 ریشتر رخ داد که موجب وحشت مردم شده و آنها را از خانه ها به بیرون کشاند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو