مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خبر داد

تخریب یک هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی در زلزله خراسان رضوی

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از تخریب یک هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی در چهار شهرستان زلزله‌زده این استان خبر داد و گفت: عملیات آواربرداری و بازسازی این واحدها از روز شنبه آغاز می شود.

تخریب یک هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی در زلزله خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس ، حجت‌علی شایان‌فر با اشاره به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 518 واحد مسکونی در چهار شهرستان فریمان، تربت جام، مشهد و سرخس تخریب شده‌اند که از این تعداد 476 واحد 60 تا 100 درصد و 324 واحد بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده‌اند، مابقی نیز که 718 واحد می‌شوند تا 30 درصد خسارت دیده‌اند.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین 910 تخته چادر نیز در این چهار شهرستان برپا شده و یک هزار و 77 خانوار اسکان اضطراری یافته‌اند.

    وی در خصوص آخرین وضعیت مصدومان زلزله روز گذشته نیز بیان کرد: در این زلزله، 40 نفر مصدوم شدند که از این تعداد، در حال حاضر فقط یک نفر بستری است و بقیه مرخص شده‌‌اند.

    شایان‌فر ضمن بیان اینکه تا ساعت 9:30 صبح امروز، 274 پس‌لرزه ثبت شده است، گفت: اکنون مباحث تغذیه اضطراری، تداوم اسکان اضطراری و ارزیابی‌ ثانویه واحدهای مسکونی خسارت دیده با افزایش اکیپ‌های ارزیاب بنیاد مسکن در دست اقدام است.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه خسارات، سه بخش زیربنایی، کشاورزی و اماکن مسکونی و تجاری مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در حوزه تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی، خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاده است اما در مورد واحدهای مسکونی هنوز ارزیابی‌ها از میزان خسارات وارده، ادامه دارد.

    وی افزود: آواربرداری و آغاز عملیات بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی، برنامه بعدی ما محسوب می‌شود، بنابراین امروز جلسه‌ای با حضور مسؤولان بنیاد مسکن و بانک‌های خراسان رضوی با استاندار در این خصوص برگزار می‌شود و عملیات اجرایی از روز شنبه آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار