مدیران خودروعصر اعتبار

تندگویان:

مدیریت شهری برای ساخت پلاسکو جدید با مالک وارد مذاکره شود

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون‌ شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری باید با مالک وارد مذاکره شود که دیگر اتفاقی مانند پلاسکو در این بافت تاریخی تکرار نشود.

مدیریت شهری برای ساخت پلاسکو جدید با مالک وارد مذاکره شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون‌ شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان ‌اینکه برای ساخت پلاسکوی جدید حتما باید موضوع پارکینگ را مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: اگر پلاک های مجاور پلاسکو خریداری شود، می توانیم یک مجتمع بزرگ بهینه در شهر تهران بسازیم.

    وی با بیان اینکه زمین ساختمان پلاسکو در محدوده بافت تاریخی قرار دارد، افزود: سازه ای که آنجا بود پارکینگ نداشت و از آن بهره برداری می‌شد، به همین دلیل برای ساخت ساختمان جدید حتما باید ساخت پارکینگ را در دستور کار داشته باشیم.

    نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای ساخت پارکینگ نیاز به گوبرداری بسیار زیادی داریم، به همین دلیل اگر بخواهیم همان 17 طبقه و همان تعداد واحد را بسازیم حداقل باید 7 تا 10 طبقه هم برای این ساختمان پارکینگ تأمین کنیم.

    تندگویان افزود: پهنه فعلی این زمین (s123) است که پهنه آن 6 طبقه است، به همین دلیل باید برای ساخت آن همه جوانب را در نظر گرفت.

    وی با بیان اینکه این زمین در بافت تاریخی حصار ناصریه و پشت مدرسه ژاندارک و همچنین خانه مشیرالدوله واقع شده است، تاکید کرد: برای ساخت این ساختمان در مرحله اول باید مصوبات دولتی بافت تاریخی را بگیرند و بعد بر اساس ضوابط پهنه عمل شود.

    نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حقوق مکتسبه این ساختمان را باید در نظر بگیریم، تصریح کرد: تنها راه حل این است که مالک اصلی به کمیسیون ماده پنج برود تا بر اساس حقوق مکتسبه و بر خلاف ضوابط پهنه رای صادر کند تا بتواند حقوق مکتسبه را احیا کند.

    تندگویان پیشنهادی مبنی بر اینکه مالک باید برنامه ریزی کند و پلاک های غربی را تا سر چهار راه استانبول خریداری کند، گفت:  4 تا 5 پلاک از جمله بازار کویتی ها در این‌ محدوده قرار دارد که با تجمیع آن‌ها می توانیم یک مجتمع تجاری بزرگ بسازیم.

    تندگویان ادامه داد: دسترسی ها به این‌ محدوده بسیار خوب است، چراکه از دو طرف به چهارراه وصل می شود، به همین منظور می توان امکانات مناسبی را در آن ایجاد کرد.

    وی اضافه کرد: با تجمیع متراژ این زمین بزرگ می شود و به راحتی می توان برای تامین پارکینگ، گودبرداری انجام داد، به همین دلیل معتقدم باید به سمت ساخت مجتمع تجاری حرکت کرد.

    نایب رئیس کمیسیون‌ شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری باید با مالک وارد مذاکره شود که دیگر اتفاقی مانند پلاسکو در این بافت تاریخی تکرار نشود، گفت: در راستای حفاظت تاریخی این منطقه باید اقداماتی انجام شود.

    تندگویان با بیان اینکه حقوق 600 تا 700 کسبه که در پلاسکو امرار معاش می کردند را باید مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: هر تصمیمی که می‌گیریم، نباید کاری کنیم که این کسبه ها دچار خطر و مشکل شوند.

    وی ادامه داد: با متراژ فعلی تامین پارکینگ دشوار است، چراکه باید 6 تا 7 طبقه گودبرداری انجام شود که در این صورت هم احتمال ریزش خیابان و سازه های کناری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار