مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار مسئولان وزارت زیرساخت هلند و سازمان راهداری ایران مطرح شد:

اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران در بخش جاده‌ای

عصر ساختمان- مقام ارشد وزارت زیرساخت هلند با اعلام آمادگی کشور خود در زمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از تدوین چارچوب همکاری فوق، استقبال کرد.

اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران در بخش جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان، در دیدار با هنک اسنوکن، معاون مدیرکل روابط بین‌الملل و لویت یاندیخوییس، سیاست‌گذار ارشد وزارت زیرساخت و محیط‌زیست هلند، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر تدوین هرچه سریع‌تر موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور، برافزایش شمار مجوزهای عبور و تنظیم چارچوب همکاری‌های راهداری و خدمات جاده‌ای فی‌مابین، تأکید نمود.

    بر اساس این گزارش ، در این دیدار عطرچیان با ذکر تاریخچه‌ای از پیشنهاد تنظیم پیش‌نویس موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور، و تشریح شرایط رو به رشد اقتصادی کشور در دوره پسابرجام، ضرورت نهایی سازی موافقت‌نامه مربوطه را یادآوری و برافزایش مبادله شمار پروانه‌های عبور طرفین برای جلوگیری از هرگونه وقفه در مبادلات تجاری بر همکاری در سایر زمینه‌ها تأکید کرد .

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ضمن تشریح اهمیت توسعه روابط فی‌مابین برای حوزه‌های گوناگون تجاری دو کشور، یادآور شد که عدم رفع چالش‌های حمل‌ونقلی از سوی هر طرف، عملاً بر صادرات طرف مقابل تأثیر می‌گذارد و لازم است سازمان‌های متولی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو کشور، بیش از این فرصت را جهت رفع هرگونه موانع اداری و غیر اداری در توسعه روابط، از دست ندهند.

    وی تشکیل این جلسات را برای افزایش و تعمیق مناسبات اقتصادی دو کشور ضروری دانست و مجدداً بر عزم طرفین برای افزایش روابط حمل‌ونقلی تأکید نمود و از مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای هلند برای از سرگیری مذاکرات انعقاد موافقت‌نامه فی‌مابین برای سفر به تهران، دعوت به عمل آورد.

    این گزارش حاکی است اسنوکن معاون مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط‌زیست هلند، ضمن ابراز خوشنودی نسبت به ازسرگیری مذاکرات مربوط به انعقاد موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای فی‌مابین،‌ حضور فوری دو نفر از مدیران ارشد وزارت متبوع کشور خود را نشانگر عزم دولت متبوع در تحکیم و بازسازی روابط اقتصادی دانست و خواستار اطلاعات تکمیلی در خصوص افزایش شمار پروانه‌های تردد مبادله شده و رویه‌های مدنظر تدوین موافقت‌نامه دوجانبه گردید.

    وی با اعلام آمادگی کشور متبوع خود درزمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، از تدوین چارچوب همکاری فوق، استقبال کرد.

    شایان‌ذکر است که سالیانه حدود هزار دستگاه کامیون ایرانی به کشور هلند عزیمت و نسبت به جابجایی کالا بین دو کشور اقدام می‌نمایند و این برای اولین بار در تاریخ 70 ساله مناسبات جدید حمل‌ونقلی دو کشور است که طرفین بر امضای موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور تلاش می‌نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار