مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن انبوه‌سازان:

قراردادی برای تعیین قیمت مقطوع مسکن مهر امضا نکرده‌ایم

عصر ساختمان- رییس انجمن انبوه‌‌سازان تهران با تاکید براین‌که قراردادی برای تعیین قیمت مقطوع مسکن مهر با شرکت عمران پردیس امضا نکرده‌ایم،گفت:دولت آورده متقاضیان و وام ۲۰ میلیون تومان را صرف آماده‌سازی واحدها کرده در حالی که هزینه آماده‌سازی ۲ میلیون تومان است.

قراردادی برای تعیین قیمت مقطوع مسکن مهر امضا نکرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از تسنیم، حسن محتشم اظهار کرد:‌ قراردادی که انبوه‌سازان برای طرح مسکن مهر پردیس دارند مربوط به حدود 4 سال پیش است.

    وی افزود:‌در 4 سال اخیر تنها دستورالعمل شماره 3 وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن مهر را داشته‌ایم که بر اساس آن قیمت هر مترمربع از واحدهای این طرح در محاسبه فنی حدود 150 هزار تومان افزایش یافته است.

    وی در عین حال تاکید کرد: علاوه بر این کارهای اضافه خارج از قرارداد توسط انبوه سازان انجام شده که صورتجلسه آن توسط شرکت عمران پردیس امضا شده است.

    وی با یادآوری این‌که قراردادی درباره نرخ مقطوع واحدهای مسکن مهر نداریم و چنین اتفاقی که مورد ادعای شرکت عمران پردیس (امضا قرارداد قیمت نهایی) نیفتاده است.

    رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با طرح این سئوال که آیا باید قیمت ساخت واحدهای مسکن مهر در یک برج 14 طبقه با ساختمان 4 یا 5 طبقه برابر باشد، اظهار کرد:‌ تنها یک راه براینزدیک شدن دیدگاه‌های ما با شرکت عمران وجود دارد و آن برگزاری نشست‌های کارشناسی است، به طور قطع در این صورت خیلی سریع می‌توانیم درباره قیمت مسکن مهر به توافق برسیم.

    محتشم بیان کرد: 4 سال پیش قیمت مسکن مهر حدود 300 هزار تومان برای هر مترمربع بود، طی این مدت ساخت و ساز راکد بوده اما تورم داشته‌ایم. از سوی دیگر به موقع منابع ماللی را برای سازنده‌ها تامین نکرده‌اند تا آنها بتوانند به موقع واحدها را تکمیل کنند.

    وی با بیان این‌که این مسئله باعث سده تا ساخت واحدهای مسکن مهر زمانبر شود، یادآور شد: درباره مسکن مهر پردیس یک استثنا وجود دارد؛ در پروژه‌های مسکن مهر هزینه آماده‌سازی 2 میلیون تومان است،‌این در حالی است که این هزینه در پردیس بالای 20 میلیون تومان اس. دولت حدود 40 میلیون تومان از متقاضی می‌گیرد و 40 میلیون تومان هم وام می‌دهد و از محل آورده متقاضی هزینه‌های آماده‌سازی را تامین کرده است.

    وی با تاکید بر این‌که دولت خودش باید هزینه آماده‌سازی‌ها را تامین کند، ادامه داد: 80 میلیون تومان یاد شده را دولت صرف احداث واحدهای مسکن مهر، اجرای زیرساخت‌ها، تاسیسات و... کرده که این رقم جوابگوی هزینه‌های این طرح نیست.

    وی با اشاره به این‌که هیچ کس در دولت نیست که درباره این حلقه مغفول تصمیم‌گیری کند، تصریح کرد:‌منابع مالی بر اساس کار انجام شده تزریق نشده و از آورده متقاضیان و وام آنها برای کارهای دیگر از جمله آماده‌سازی استفاده شده، این اقدام دولت دست و بال نقدینگی را تنگ کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو