مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قزوین در بخش مدرسه سازی تخصیص یافته است

عصر ساختمان- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ درصد اعتبارات سفر مهر ماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان در بخش مدرسه سازی تخصیص یافته است.

۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قزوین در بخش مدرسه سازی تخصیص یافته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایرنا، عسگرعلی جوانبخت روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی برپایی نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار شد، افزود: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به قزوین 200 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل 10 طرح شامل اردوگاه‌های شهیدان بابایی و رجایی، استخرهای شهید رجایی و راه آهن،احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش،ساخت مدرسه های خیرساز خوزنین، شاهین تپه و حاج عبدالله رحمانی تاکستان،مدرسه 12کلاسه خاکعلی و 12کلاسه مهرگان و شبانه روزی آوج اختصاص یافت که تاکنون100میلیارد ریال از این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اختصاص یافته و بقیه نیز در سال جاری تخصیص خواهد یافت.
    وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح ها 14 هزار متر مربع به فضاهای اموزش و پرورش استان اضافه می شود،اظهار کرد:80 درصد از این طرح ها تا پایان شهریور ماه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
    جوانبخت ادامه داد: نوسازی و ایمن‌سازی مدارس،بهسازی، حفظ و نگهداشت محیط های یادگیری با تاکید بر معماری ایرانی اسلامی راهبردها و سیاست های اصلی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است که با مشارکت خیران آن را دنبال می کند.
    مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون از یک هزار و 872 فضای آموزشی استان 693 فضا دارای استحکام و 828 فضا نیز نیازمند مقاوم سازی است.
    وی، درباره استاندارد سازی گرمایشی مدارس استان نیز گفت: تاکنون یک هزار و 742کلاس درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و سه هزار و 810کلاس درس نیز باید تا پایان سال 97 تجهیز شوند.
    جوانبخت با اشاره به وضعیت مدارس شهرک مهرگان نیز گفت: هم اکنون 18طرح در این شهرک در دست اجرا است که تاکنون 12طرح تکمیل و تحویل شده، 2 طرح تا پایان شهریور تحویل می شود و چهار طرح نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
    وی همچنین به نیاز شهرهای اقماری به فضاهای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: شهرک های اقماری همچون شریفیه، اقبالیه ،بیدستان و ناصر آباد از لحاظ تعداد مدارس در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید نسبت به احداث مدرسه در این شهرها اقدام شود.
    جوانبخت در ادامه سهم خیرین را در حوزه مدرسه سازی برجسته دانست و گفت: 30 درصد فضاهای آموزشی استان با مشارکت خیرین احداث شده و تنها در سال گذشته از 26 طرح اجرا شده، 16 پروژه توسط خیرین تکمیل و بهره‌برداری شد.
    رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: خیرین قزوینی به طور میانگین سالانه حدود 100 میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی مشارکت دارند.
    محمد مهدی ارمغان افزود: از زمان تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در سال 77 تاکنون 200 پروژه با مشارکت خیران ساخته و تکمیل شده است.
    رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در ادامه از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین خبر داد و افزود: این جشنواره در روز 31 فروردین ماه با حضور خیرین و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
    وی در پایان افزود: در هجدهمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز ، خیرین استان قزوین 120 میلیارد ریال تعهد کردند که تاکنون 85 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
    استان قزوین هم اکنون دارای2 هزار و 209واحد آموزشی با 9 هزار و 482کلاس درس فعال است.
    هم اکنون 6 هزار نفر با مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین مشارکت داشته و 200نفر نیز مدرسه ساخته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار