مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد:

ثبات قیمت فولاد در سال ۹۶

عصر ساختمان- گذر از بحران رکود و کاهش تقاضا صدمات زیادی به فعالان این بخش زد، تولید همگام با تکنولوژیِ و ورود به بازارهای بینالملل بهترین راهکار برای رونق و سودآوری در این بخش است.

ثبات قیمت فولاد در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»، دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با عصر ساختمان گفت: درسال گذشته صنعت فولاد همچون بسیاری از صنایع دیگر دچار رکود شدیدی شده بود.خوشبختانه از نیمه دوم سال 95 به ثبات خوبی در قیمت ها رسیدیم. البته لازم به ذکر است نوسان همیشه دراین صنعت امری طبیعی است. قیمت فولاد جهانی درسال گذشته باعث ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان و فعالان صنعت شد، منتها در سال جدید شاهد این هستیم قیمت فعلی بازار جهانی قیمت منطقی وثابتی است .
    وی با اشاره به کمبود تقاضا در بخش فولادهای ساختمانی گفت: متاسفانه رکودی که صنعت ساختمان کشور درگیر آن بود باعث شد تقاضا در این بخش کاهش قابل ملاحظه ایی داشته باشد که با ورود به بازارهای  صادراتی این مشکل رفع خواهد شد. لازم به ذکر است برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد باید نگاه صادراتی داشت و با ایده های جدید و تکنولوژی های روز ارزش افزوده به این بخش اضافه کرد.
    سبحانی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شرکت های زیر مجموعه فولاد مبارکه استفاده از تکنولوژی های روز و فروش در بازار های صادراتی است عنوان کرد: در حال حاضر فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه (در صورت تولید مضاعف بر میزان تقاضا داخل)، و چند شرکت دیگر بازار های بین الملل را هدف قرار داده است.
    وی درادامه به وجود نوسان ارزی و تاثیر آن بر صادرات اشاره کرد وگفت: درست است که نرخ ارز تاثیرمستقیم بر میزان فروش بازارهای بین الملل دارد، منتها باید توجه داشت کارخانه ایی همچون فولاد مبارکه اصفهان که کارخانجات زیادی از محصولات آن برای تولید کالاهای خود استفاده می کنند به هیچ عنوان میزان تولید خود را با نوسانات ارزی کاهش نداده است و نمیدهد.همچنین تمام قرارداد های فولاد مبارکه بلند مدت است و نوسانات بازار تاثیری برآنها نخواهد داشت.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص واگذاری فولاد هرمزگان به سهامداران خارجی گفت: اینکه بخواهیم سهام شرکتی را بفروشیم صحیح نیست، سال گذشته فولاد هرمزگان در بورس اوراق بهادار پذیرش شد و هرشخصی میتواند سهام آن را خریداری کند.
    وی در خصوص پروژه نورد گرم 2 که یکی از بهترین طرح های توسعه ای فولاد مبارکه بشمار میرود و تاثیر زیادی در افزایش ارزش سهام خواهد داشت افزود: قراردادهای این پروژه با پیمانکاران بسته شده تنها بحث مهندسی آن مانده که به محض آماده شدن نقشه های زیر بنایی کلنگ شروع پروژه را خواهیم زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو