مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی مطرح کرد؛

بیش از ۴۰۰ هزار مسکن خالی از سکنه در استان تهران وجود دارد

عصر ساختمان- استاندار تهران گفت: بر اساس سرشماری‌ سال ۹۵، ۴۸۹ هزار و ۹۸۶ مسکن در استان تهران خالی از سکنه است.

بیش از ۴۰۰ هزار مسکن خالی از سکنه در استان تهران وجود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه‌های تخصصی در سال 95 اظهار داشت: بر اساس سر‌شماری جمعیت استان تهران در سال 95، 13 میلیون و 267 هزار و 637 نفر بوده، که از این تعداد 6 میلیون و 673 هزار و 672 نفر مرد و تعداد 6 میلیون و 593 هزار و 965 نفر زن هستند و تعداد خانوار استان تهران 4 میلیون و 288 هزار و 563 خانوار است.

    هاشمی در ادامه افزود: جمعیت استان تهران 17 درصد جمعیت کل کشور است که 94 درصد جمعیت استان تهران را شهری و 6 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.

    استاندار تهران همچنین ضریب رشد سالانه جمعیت استان تهران را 1.72 درصد طبق سرشماری‌ سال 95 برشمرد و گفت: سال 90 این رقم 1.55 درصد بوده، که نشان دهنده افزایش رشد جمعیت استان است.

    وی با بیان اینکه بیشترین میزان رشد جمعیت سالانه استان در شهرستان پردیس است، عنوان کرد: کمترین میزان رشد جمعیت سالانه در فیروز‌کوه و ورامین‌ بوده و میزان رشد جمعیت سالانه شهر تهران نیز 1.3 درصد است.

    هاشمی میزان تراکم جمعیت بر اساس سرشماری‌ سال 90 را 890 نفر در هر کیلومتر‌ مربع برشمرد و گفت: در سال 95 میزان تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع‌ 969.2 نفر بوده که بالاترین تراکم در شهرستان بهارستان است.

    استاندار تهران با اشاره به اینکه تعداد مسکن خالی بر اساس سرشماری‌ سال 95 در کل کشور 2 میلیون و 586 هزار و 607 مسکن بوده، بیان کرد: در استان تهران این میزان 489 هزار و 986 مسکن است.

    وی در ادامه عامل اصلی افزایش جمعیت استان طی سال‌های 90 تا 95 را افزایش ساخت و سازها، نسبت جنسی و مهاجرت برای اشتغال دانست و گفت: در استان تهران به دلیل محدودیت، امکان ایجاد صنایع جدید وجود ندارد و فقط در بخش‌های صنایع هایتک‌ خدمات و کشاورزی امکان توسعه وجود دارد.

    استاندار تهران در پایان افزود: امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار