مدیران خودروعصر اعتبار

خودروهای آمبولانس‌ نمی‌توانند پرواز کنند;

مردم در زمان خرید خانه "گسل خطر" را چک کنند

عصر ساختمان- دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با هشدار و ابراز نگرانی از ساخت و سازهای تجاری در تهران که مخل امنیت در زمان بحران‌ها است، به مردم توصیه کرد که در زمان خرید خانه حتما از نهادهای مرتبط گسل خطر خانه را دریافت کنند.

مردم در زمان خرید خانه "گسل خطر" را چک کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از تسنیم، یکی از مشکلات عمده مردم در شهر تهران نگرانی آنان از زلزله است و این حادثه شب و روز با پایتخت نشینان همراه است، بطوریکه حمید رضا خانکه - دبیر علمی کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا معتقد است که اصلاً تهران بر روی خطر واقع شده است.

    در این رابطه "خانکه" با توصیه به مردم برای مطالبه گری از نهادهای به مانند شهرداری برای گرفتن اطلاعات گسل منازلشان عنوان کرد: یکی از بهترین راه‌ها این است که مردم در زمان خرید خانه جدید؛ به نهادهای مرتبط شهرداری مراجعه کنند و نقشه خطرپذیری منزل را از نظر خطر پذیری در برابر گسل زلزله دریافت کنند.

    عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: خوشبختانه این امکانات هم اکنون در تهران موجود است ولی این مردم هستند که باید از نهادهای مرتبط مطالبه گری کنند.

    دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با انتقاد از اینکه تهران به نوعی یکی از تجارتی‌ترین شهرهای جهان شده است و این به مسئله بحران‌خیزی آن دامن می‌زند، توضیح داد: متاسفانه مردم هر ازگاهی در سطح شهر ملاحظه می‌کنند که یک ساختمان تجاری بسیار بزرگ و بلند در حال ساخت است، درحالیکه باید برای هر متر مکعب ساخت یک بنا، محیطی جهت پارکینگ و فضای باز در نظر گرفت که این کار براساس استاندارد صورت نمی‌پذیرد.

    خانکه با هشدار و ابراز نگرانی از ساخت و سازهای تجاری در تهران که مخل امنیت در زمان بحران‌ها است، خاطرنشان کرد: با چنین وضعیت شلوغ و محدود خیابانها واقع در زمان بحران و حادثه خودروی آمبولانس که نمی‌تواند پرواز کند، پس نیروهای امدادی چگونه خود را به محل حادثه برسانند! و واقعاً دسترسی امدادگران در زمان حادثه در پایتخت بسیار محدود خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار