مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

امسال ۵۰ هزار رزمنده وام مسکن دریافت می‌کنند

عصر ساختمان- مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت که ۵۰ هزار رزمنده کشور تا پایان سال جاری وام مسکن ۷۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد دریافت می‌کنند.

امسال ۵۰ هزار رزمنده وام مسکن دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز سه شنبه در نشست شورای ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خدمت به جامعه ایثارگران نوعی افتخار برای مسئولان اجرایی کشور بوده و توجه دولت یازدهم در این زمینه نیز ویژه است.

    وی ادامه داد که دیدار رئیس جمهوری با 100 خانواده شهید و جانباز در طول سه سال اخیر از نمونه‌های بارز چنین توجهی به شمار می‌رود.

    وی افزود که قانون خدمات جامع ایثارگران در سال 1390 تصویب و یک سال پس از آن نیز از طریق شورای نگهبان به رئیس جمهوری ابلاغ شد اما به دلیل داشتن بار مالی به مرحله اجرا نرسید.

    مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: دولت تدبیر و امید 2 ماه پس از آغاز به کار، این قانون را اجرا کرد.

    حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به وجود حدود سه میلیون نفر رزمنده در کشور و نبود متولی خاص برای رسیدگی به امور آنها در سال‌های قبل، عنوان کرد: تمامی قوانینی که در گذشته برای این قشر در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شد به دلیل نداشتن متولی خاص به مرحله اجرا نمی‌رسید.

    وی به ابلاغ سند راهبردی رزمندگان در تیر سال 1394 توسط دولت یازدهم به ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای این قانون از سال جاری رزمندگان کشور دارای متولی شده و از امتیازات قانونی بهره‌مند می‌شوند.

    مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت که تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آبان سال 1394 از دیگر اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید است که هم اینک در مراکز استان‌ها و با ریاست استانداران فعال شده است.

    حجت الاسلام ولی زاده اظهار داشت: حقوق ایثارگران و خانواده شهدا تا سال 1389 معوق شده بود و با تلاش دولت یازدهم تمامی این معوقات تا سال 1394 به طور کامل پرداخت شده و در برنامه ششم توسعه نیز دولت خود را ملزم به پرداخت تمامی مطالبات این قشر از جامعه تا 2 سال آینده کرده است.

    وی افزود که بر اساس اعلام دولت یازدهم انشعابات آب، برق و گاز رزمندگان از سال جاری برای یکبار رایگان است و این افراد از پرداخت مالیات بر حقوق نیز معاف هستند.

    حجت الاسلام ولی زاده بیان کرد: 100 درصد هزینه‌های درمان ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا به همراه افراد تحت تکفل آنها بر عهده دستگاه اجرایی محل خدمت این قشر از جامعه خواهد بود.

    وی عنوان کرد که سال 1392 حدود 500 هزار نفر در کشور استخدام شدند و بر اساس قانون باید 30 درصد این افراد معادل افزون بر 150 هزار نفر از جامعه ایثارگری باشند اما تنها 53 هزار نفر از آنان جزء این قشر بودند.

    حجت الاسلام ولی زاده ابراز داشت: چنانچه قبل از دولت تدبیر و امید برخی استخدام‌های غیرقانونی در کشور انجام نمی‌شد هم اینک جامعه ایثارگران کشور با مشکل بیکاری مواجه نبودند و سه هزار بیکار تحصیل کرده از قشر ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار