مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۰ :

اجرای ۹۵ درصد شبکه فاضلاب

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به ادغام این منطقه با منطقه۹ گفت: بحث ادغام با توجه به اتمام کار شورای چهارم در آینده نزدیک به احتمال بسیار در شورای شهر پنجم بررسی می شود.

اجرای ۹۵ درصد شبکه فاضلاب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، عباس بابازاده شهردار منطقه 10 در نشست خبری در تشریح اقدامات صورت گرفته در سال 95 در این منطقه گفت: منطقه 10 کوچکترین منطقه تهران اما بافت جمعیتی فشرده است. ما 800 هکتار با 335 هزار نفر جمعیت داریم که حضور این جمعیت در این مساحت نشان‌دهنده فشردگی جمعیتی است.

    تأکید بر نگهداشت منطقه و تکمیل پروژه‌ها

    وی افزود: در یک سال گذشته بیشترین کار ما در حوزه نگهداشت منطقه و تکمیل پروژه‌ها بوده است.

    شهردار منطقه 10 تصریح کرد: در حوزه ترافیک، اصلاح هندسی در 15 نقطه منطقه را داشتیم که یکی از نقاط مهم ما، خیابان امام خمینی (ره) بوده است. در این حوزه همچنین بازگشایی تقاطع‌های مهم مانند قصرالدشت حائز اهمیت است.

    احداث دو پارکینگ طبقاتی بزرگ

    بابازاده در ادامه درباره ضرورت احداث پارکینگ و مشکلات متعدد در این زمینه گفت: علاوه بر تأکید بر فرهنگ‌سازی، در سه نقطه منطقه سه پارکینگ را با ظرفیت 25 خودرو ایجاد کردیم.

    وی در پاسخ درباره ورود بخش خصوصی در این حوزه نیز گفت: ایجاد سه پارکینگ مکانیزه درواقع مانوری بود که بگوییم این پارکینگ‌ها فضای خاصی نمی‌گیرد اما تعداد قابل توجه ماشین در آن جای می‌گیرند؛ این امر می‌تواند بخش خصوصی را ترغیب کند.

    شهردار منطقه 10 افزود: در عین حال ما مذاکراتی نیز با بخش خصوصی داشتیم که در 7-6 ماه گذشته دو پروانه در ابتدای خیابان جیحون و خیابان جیحون ـ دامپزشکی هر کدام با ظرفیتی بالغ بر 400 خودرو صادر شده است که می‌تواند بخشی از گِره پارکینگی این مسیر را مرتفع سازد.

    تملک و تبدیل باغ «نظر» به بوستان عمومی

    بابازاده ادامه داد: در بحث خدمات شهری تلاش کرده‌ایم با توجه به فشردگی در منطقه، در حوزه‌ بوستان‌هایی کوچک ورود کنیم.

    وی تصریح کرد: سه باغ منطقه را هم شناسایی کردیم که یکی از این باغ‌ها 6000 مترمربع است که با اعتبار 10 میلیارد تومانی به تملک شهرداری درآمد.

    شهردار منطقه 10 اضافه کرد: باغ «نظر» امسال به بوستانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

    بابازاده در ادامه به راه‌اندازی 46 چشمه سرویس بهداشتی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین تلاش کرده‌ایم نقاط بی‌دفاع شهری را از وضعیت فعلی خارج سازیم.

    وی با تأکید بر این مطلب که نقاط بی دفاع شهری در منطقه زیاد است، گفت: ما 12 هزار مترمربع نقاشی دیواری را در این نقاط به انجام رساندیم و در حوزه زیباسازی کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

    بابازاده به فضاهای ورزشی در بوستان‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 16 ایستگاه ورزشی برای آقایان و 30 نقطه برای بانوان انتخاب و فعال شده‌اند.

    سراهای محله در منطقه به عدد 10 رسید

    شهردار منطقه 10 با اشاره به سراهای محله گفت: سال گذشته یکی از محلات ما سرای محله نداشت که با ایجاد سرای محله هاشمی، تعداد سراها به عدد 10 رسید.

    وی اضافه کرد: ما همچنین بحث مسجد ـ مدرسه را پیگیری کردیم و در محله هاشمی، مسجد ـ مدرسه حضرت معصومه (س) افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    بابازاده با اشاره به حوزه محرومیت‌زدایی سطح منطقه گفت: این کار نیز با همراهی NGOها و خیرین و با ثبت خانواده‌های نیازمند در دست پیگیری است.

    60 درصد منطقه در بافت فرسوده قرار دارد

    شهردار منطقه 10 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: متأسفانه منطقه ما بافت فرسوده بالایی دارد به طوری که می‌توان گفت 60 درصد منطقه در بافت فرسوده است.

    وی تصریح کرد: البته در سال‌های اخیر با ارائه بسته‌های تشویقی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و به ویژه در سال 95 فعالیت‌های خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

    بابازاده تأکید کرد: عوارض متفرقه در بافت فرسوده صفر شد و آنها که در این بافت ساخت و ساز می‌کنند، به هیچ عنوان عوارض متفرقه نمی‌پردازند.

    شهردار منطقه 10 ادامه داد: در سال گذشته 11 هزار و 722 پروانه صادر شده که 7087 پروانه مربوط به بافت فرسوده بوده است.

    ادغام منطقه با منطقه 9؛ شورای پنجم

    وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سرانجام بحث ادغام منطقه به کجا رسیده است؟ گفت: چند سال پیش موضوع ادغام منطقه 2 و 10 مطرح بود، اما به دلیل اعتراضات مردم مبنی بر عدم تناسب دو منطقه، این موضوع از دستور کار خارج شد.

    شهردار منطقه 10 افزود: سال گذشته هم بحث ادغام منطقه 9 و 10 مطرح شد و چون به انتهای کار شورای چهارم رسیدیم، شاید این موضوع در شورای پنجم طرح و پیگیری شود، اما اکنون منتفی است.

    بابازاده تصریح کرد: از آنجا که خودم ساکن منطقه 10 هستم، با توجه به وسعت منطقه 9 و 10 به نظرم ادغام این دو منطقه مفید خواهد بود.

    95 درصد شبکه فاضلاب در سطح منطقه اجرایی شده است

    وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره آغاز فصل گرم و مبارزه با حیوانات موذی گفت: ما در این حوزه جدا از ساماندهی‌هایی که به صورت مستمر صورت می‌گیرد، بحث آموزش‌های مردمی را به ویژه در مدارس و آپارتمان‌های بزرگ داریم.

    شهردار منطقه 10 تأکید کرد: ضمن اینکه با همکاری با سازمان آب و فاضلاب و در یک اقدام جهانی، 95 درصد شبکه فاضلاب در سطح منطقه اجرایی شده است.

    بابازاده خاطرنشان کرد: ما همچنین تبدیل انهار به کانیو را اجرایی کردیم و 12.5 کیلومتر از سطح نهرهای منطقه در سال گذشته تعویض شد.

    با کارخانه زمزم هنوز به توافق نرسیده‌ایم

    وی درباره کارخانه زمزم در مجاورت شهرداری منطقه 10 و خروج آن از سطح منطقه گفت: خود مدیران کارخانه مدت‌هاست بحث خروج از منطقه را پیگیری می‌کنند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

    شهردار منطقه 10 افزود: ما اخطارهای زیست‌محیطی را به آنها داده بودیم و آنها نیز همه این موارد را رعایت کردند.

    وی تصریح کرد: با تملک این کارخانه، می‌توان این فضا را به فضای سبز تبدیل کرد، مذاکرات نیز در حال انجام است، اما فعلاً برنامه‌ای برای خروج کارخانه وجود ندارد.

    افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه 10

    بابازاده درباره مهمترین اقدامات سال 96 نیز گفت: یکی از مهمترین معضلات ترافیکی ما مربوط به خیابان قزوین حد فاصل منطقه ما و منطقه 17 است که با دستور دکتر حسینی، ساماندهی آن به صورت تقاطع غیرهم‌سطح اجرایی خواهد شد.

    شهردار منطقه 10 با اشاره به افتتاح سه ایستگاه مترو اظهار کرد: ایستگاه حضرت امام (ره) ـ نواب و نواب ـ محبوب در مرحله اتمام است و ایستگاه بریانک به عنوان بزرگترین ایستگاه تهران در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: در مرحله سلسبیل جنوبی میدان میوه و تره‌بار نداشتیم که 1500 متر زمین تملک کردیم و تحویل سازمان میادین دادیم.

    بابازاده ادامه داد: دو ایستگاه کارگری برای ناحیه یک و دو در دست ساخت داریم و مکان فعلی در خیابان نواب به سوله بحران تبدیل خواهد شد.

    شهردار منطقه 10 با اشاره به بازگشایی 25 نقطه در منطقه که به صورت بن‌بست قرار دارد، گفت: ما همچنین مناسب‌سازی بوستان‌ها برای افراد کم‌توان را نیز در دستور کار داریم.

    وی از تملک چهار مغازه برای رفع مشکل ترافیکی خیابان رودکی و تملک حمام‌های قدیمی برای ایجاد مراکز فرهنگی و فضای سبز به عنوان دیگر اولویت‌های سال 96 سخن گفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار