مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان:

اصفهان ۲۴۲هزارخانه‌خالی دارد

عصر ساختمان- معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه اصفهان با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ بیش از ۲۴۲ هزار خانه خالی ازسکنه شناسایی شد، گفت: ۱۴۰ هزار خانه درسرشماری ۹۰ شناسایی شد.

اصفهان ۲۴۲هزارخانه‌خالی دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، محمدرضا لعلی ا اشاره به اینکه آمار اولیه سرشماری سال 95 استان اصفهان در روزهای پایانی سال گذشته ارائه شده است، اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است.

    وی با بیان اینکه دو میلیون و 599 هزار و 477 نفر از جمعیت استان اصفهان را مردان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: این در حالی است که جمعیت زنان نیز دو میلیون و 521 هزار و 373 نفر برآورد شده است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اضافه کرد: تعداد مردان استان اصفهان حدود 78 هزار و 100 نفر بیشتر از جمعیت زنان است.

    چهار میلیون و 507 هزار و 309 نفر از جمعیت استان اصفهان شهر نشین هستند

    وی در ادامه با اشاره به اینکه چهار میلیون و 507 هزار و 309 نفر از جمعیت استان اصفهان شهر نشین هستند، افزود: این در حالی است که تنها 613 هزار و 73 نفر نفر از جمعیت استان اصفهان نیز در 833 منطقه روستایی زندگی می‌کنند.

    لعلی جمعیت غیر ساکن استان اصفهان را نیز 468 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این دسته نیز 237 نفر مرد و 231 نفر زن سرشماری شده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه  شهرستان اصفهان با دو میلیون و 243 هزار و 249 نفر جمعیت بالاترین آمار جمعیتی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: از این جمعیت یک میلیون و 133 هزار و 446 نفر مرد و یک میلیون و 109 هزار و 803 نفر زن هستند.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان خور و بیابانک با 19 هزار  و 761 نفر کمترین جمعیت استان اصفهان را در خود جای داده است، ادامه داد: جمعیت مردان این شهرستان 9 هزار و 997 نفر و جمعیت زنان نیز 9 هزار و 784 نفر برآورد شده است.

    وی تعداد خانوار استان اصفهان را نیز یک میلیون و 607 هزار و 482 خانوار اعلام کرد.

    افزایش 100 درصدی خانه‌های خالی از سکنه استان اصفهان طی پنج سال اخیر

    لعلی همچنین با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان در  سال 95 بیش از 242 هزار خانه خالی از سکنه شناسایی شده است، گفت: این در حالی است که در  سرشماری سال 90 استان اصفهان 140 هزار منزل مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده است.

    وی همچنین تعداد خانه‌های خالی از سکنه کل کشور را حدود دو میلیون و 500 هزار باب اعلام کرد و ابراز داشت: حدود 9 درصد از خانه‌های خالی کشور در استان اصفهان وجود دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار